Advies
- NIX
- 10000km gereden
-
- 1250km gereden
NIX schreef:Van mij mag je best een R kopen. En ook ND's. Maakt me niets uit. alleen ik ga geen R adviseren en ik ken alleen de ND's van lang geleden die het toen ook niet haalden bij de NGK's. Die zullen hopelijk beter zijn dan toen.
Zo ook met de revolutie van 2t olie, da was vroeger ook minder. Maargoed, fs1parts verkoopt alleen maar denso en dat zal ie niets voor niets doen
- Triforce
- 2500km gereden
NIX schreef:De R is van Radio ontstoord. Er zit gewoon een extra weerstand in zodat iemand die thuis naar zijn radiootje op de ether zit te luisteren niet jouw toerental door zijn muziekje heen hoort als je door de straat komt knorren. Die weerstand is de zwakke schakel. et electronische ontsteking en dergelijke heeft die R eigenlijk niets te maken. Mijn theorie is dat een FS1 door de hitte of de trillingen met name die weerstand vrij vlot naar de weerstandhemel helpt, met als gevolg nog meer weerstand en een slechte vonk en vervuilde bougie. Buiten de brommer kan die nog een klappende vonk geven, maar bij 1200* en trillingen van 10.000tpm en een compressie van 1:12 kan het vonkje aan kwaliteit behoorlijk inboeten.
Dat R-bougies in andere motoren het een hele tijd goed doen zal best. We zitten hier toch op het FS1 forum? De vraag ging toch over welke bougie in een FS1 hoort? Daar antwoord ik op. In een FS1 zijn het gewoon onbetrouwbare krengen. Ik heb er helaas meer dan genoeg aan uitgegeven en ook nog in diverse FS1's.
Dit maakt voor mij het hele verhaal duidelijk!
Bedankt hiervoor