Ik heb een probleempje met de afstelling,
FS1 2RU
60cc AJH
16mm Mikumi
Snelle uitlaat
CDI van Gino
Op ze choke trekt hij prima door en stottert niet maar zodra ik hem van ze choke afhaal begint hij te viertakten
Ik heb de caburateur schoon gemaakt en luchtschroef op 2 rondjes gezet zoals er op t forum stond
De bougie is koffiebruin dus zal wel goed zijn NGK BH7S
De gasnaaldstand veranderd zodat hij minder benzine kreeg.. hielp niet en ook geprobeert meer benzine te geven maar dan begint ie te roken..
Misschien weet iemand hoe ik dat moet aanpakken?
Op de sproeier staat 110F11_4 in hele kleine lettertjes
Je hebt bij een Athena alvast een B8 nodig als je echt hard gaat. Voor inrijden is een B7 prima.
Je hebt ook een sproeier 160 of 170 nodig. wat je nu afleest is niet de sproeier, maar de houder. Daar zit een heel klein schroefje met een gaatje in en dat is de sproeier. Kijk uit met imitatie sproeiers, dat zij gewoon enorme gaten met zomaar een nummer erop. Je moet echte mikuni sproeiers hebben.
De luchsproeier is er echt alleen om het stationair mengsel af te stellen. Laat hem er zo hard mogelijk op lopen en stel het toerental terug met de schroef bovenop. stel het mengsel opnieuw. Nu staat dat ding pas goed. Als je probeert de top te regelen met stationair schroef, ben je gewoon verkeerd bezig.
klopt, maar meestal zitten de meeste setups aardig bij elkaar in de buurt. Zijn afstelling kan dus een mooi uitgangspunt zijn om te kijken of ie een beetje goed zit.
Ik reed een Athena met een 150 sproeier. Ging prima. Maar ik adviseer iemand liever wat te rijk te starten bij een FS1 dan te arm. We weten allemaal waarom.
Hoofdsproeier bepaalt het mengsel van 3/4 tot volgas. De naald van 1/4 tot 3/4e. Ik rij zelf ook met een imi naald en de mijne doet het er prima op. Je kan het dus gewoon proberen.