Advies
- Piet
- 50km gereden
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:52
- Locatie: Halsteren
Advies
Geachte forumleden wat voor NGKbougie kan je nou het beste steken in een originele 50cc FS1 cilinder met originele 16mm.carb. een B7 of B8?
Ben trouwens ook aan het stoeien met de sproeier voor deze carb.op dit moment zit er een 180 in maar heb het idee dat tie verzuip,terwijl bij een kleinere sproeier moeilijk (koud)start.
Iemand enig idee hierover.
Ben trouwens ook aan het stoeien met de sproeier voor deze carb.op dit moment zit er een 180 in maar heb het idee dat tie verzuip,terwijl bij een kleinere sproeier moeilijk (koud)start.
Iemand enig idee hierover.
TributeToTheCatsBand
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
Warschijnlijk heb je de lange sproeier uitvoering.
Dan is 180 zeker te groot.
140-150 kort of 120-130 lang en de luchtstelschroef op 1,5 - 2 slagen uit
B8 is voor jouw set up voldoende.
Als je lange ritten wil gaan maken in de bloedhete zon (waarschijnlijk niet in nederland) dan is een b9 ook wel op zijn plek.
Dan is 180 zeker te groot.
140-150 kort of 120-130 lang en de luchtstelschroef op 1,5 - 2 slagen uit
B8 is voor jouw set up voldoende.
Als je lange ritten wil gaan maken in de bloedhete zon (waarschijnlijk niet in nederland) dan is een b9 ook wel op zijn plek.
1978 chroom 60 cc
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
NIX schreef:En ontstoorde bougies geven een waardeloze vonk en zijn binnen 50km dood. Maar mocht je ze wel willen, ga gerust je gang. Ik vind het echt rotdingen. Zonde van de moeite dat ze ooit gemaakt zijn. Hadden ze ook wat goeds voor kunnen produceren.
Ik moet die juist hebben voor mijn motoren, eigenlijk niet voor de crosser maar heb ze toch besteld en doen het gewoon zoals de niet-ontstoorde bougie's
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
NIX schreef:Dan gebruik jij lekker die. Ik ga ze niemand adviseren en zeker niet in een FS1.
In een FS1 stop ik ze ook niet in,
In de RS100 stop ik ook een B8HS erin maar in mijn DT heb ik nu een BR8EIX (vanwege de CDI die misschien zo een storing kan krijgen, weet niet zeker of dit waar is??) in zitten deze rijdt even goed als een BR8ES.
Ik heb op dit moment een B8EG in mijn YZ zitten en ik heb daarvoor BR8EG nu klaar liggen voor gebruik (heeft een even grote vonk als de B8EG).
In mijn Radian heb ik 4 BR8ESL-9's in zitten en dat ook zoals behoren, waar dus het grote performance verschil zit dat weet ik dus ook niet.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
De R is van Radio ontstoord. Er zit gewoon een extra weerstand in zodat iemand die thuis naar zijn radiootje op de ether zit te luisteren niet jouw toerental door zijn muziekje heen hoort als je door de straat komt knorren. Die weerstand is de zwakke schakel. et electronische ontsteking en dergelijke heeft die R eigenlijk niets te maken. Mijn theorie is dat een FS1 door de hitte of de trillingen met name die weerstand vrij vlot naar de weerstandhemel helpt, met als gevolg nog meer weerstand en een slechte vonk en vervuilde bougie. Buiten de brommer kan die nog een klappende vonk geven, maar bij 1200* en trillingen van 10.000tpm en een compressie van 1:12 kan het vonkje aan kwaliteit behoorlijk inboeten.
Dat R-bougies in andere motoren het een hele tijd goed doen zal best. We zitten hier toch op het FS1 forum? De vraag ging toch over welke bougie in een FS1 hoort? Daar antwoord ik op. In een FS1 zijn het gewoon onbetrouwbare krengen. Ik heb er helaas meer dan genoeg aan uitgegeven en ook nog in diverse FS1's.
Dat R-bougies in andere motoren het een hele tijd goed doen zal best. We zitten hier toch op het FS1 forum? De vraag ging toch over welke bougie in een FS1 hoort? Daar antwoord ik op. In een FS1 zijn het gewoon onbetrouwbare krengen. Ik heb er helaas meer dan genoeg aan uitgegeven en ook nog in diverse FS1's.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
- Locatie: Zwolle
NIX schreef:Dan gebruik jij lekker die. Ik ga ze niemand adviseren en zeker niet in een FS1.
Wel raar, ik had in mij 2e fs1(dies al lang verkocht) een ngk met een blauwe R erop. Die bougie heeft het vet lang gedaan, terwijl die 2,50 euro dingen bij mij vaak stuk gaan. Gebruik ik denso, persoonlijk beter dan die ngk