Ik weet t ff niet meer.

Alles over de techniek en sleutelen
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Gaat ik maar doen ja, hij loopt en klinkt wel lekker als je er normaal mee rijd
nu nog ff kunnen door trekken zodat het weer een fs1 4 bak word :lol:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

ginofs1 schreef:ik zal je een tip geven
haal je schijf kapje er af en laat de schijf zitten.
draai je krukas tot dat je zuiger de spoelers af sluit (niet de top spoelers).
draai je zuiger 15 graden terug, je spoelers staan nu dus een klein stukje open.
op dit moment mag je schijf openen en 180 graden open blijven.
als je erg hoog in de toeren wil komen mag hij zelfs iets langer open blijven, maar dat raad ik je niet aan of je moet goed weten waar je mee bezig ben.

zo nu iedereen weer flink aan de gang mannen. :lol:

en een op maat kopje doet wonderen.

gino's tuning :oops:

met deze gegevens kan je van die slome schijf een snelle maken :roll:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Na 2 dagen gesputter en gepruttel een flink hoog verbruik en een kruissnelheid van 35/40 km/u.
ben ik een stukkie zonder helm gaan rijden en daar was dat geluid weer dat ik met de helm op niet kon thuis brengen.
nu wel een lekke voetpakking, met een nieuwe pakking was t geluid weg maar de trekkracht bleef weinig en ook t 4 takken bleef.
ook.
de fs1 er af en de f5b erop daar was de trekkracht weer alleen t 4 takken doet ie nog maar dat is omdat de sproeier nu te groot is natuurlijk.
morgen nog een beetje testen met set upjes anders gaat t toch de f5b worden vrees ik :wink:
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Een niet uitgevijlde F5B loopt perfect met een langzame schijf.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Dat kan ik beamen.
Rijdt nu met een 150 sproeier :wink:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Bij mij zit er nu nog een 200 In :shock: was voor de fs1 morgen ff een andere er in :wink:
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

in een 2RU blok altijd origineel een langzame schijf ?
ja he?
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

ja
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Ik heb de f5 b er afgehaald omdat ik het idee had dat de cilinder behoorlijk vol met kool aanslag zou zitten.
Dit bleek ook zo te zijn, ook heb ik het idee dat de zuigerveren behoorlijk vesleten zijn topsnelheid ligt nog maar op 50 km/u.
ik had de zaak los liggen ik dacht ik kijk nog een keer wat hij met de aluminium hj huigens fs1 doet, ik wist dat ik dan de 4 moest vergeten
omdat er een slome schijf in zit, met 1 voet en koppakking ging het niet werken kreeg hem niet of nauwlijks aan de gang met allerlei enge geluiden uit de cilinder.
ik hep het kopje er af gehaald en er 2 koppakkingen bij gedaan nu liep hij wel maar er komen toch nog wel wat geluiden uit de cilinder.
Een proefritje gemaakt eerst maar warm gereden heel rustig 30 km/u daarna even door getrokken hij loopt nu 40 in de twee en 60 in de drie en in de 4 blijft hij redelijk constant 55/60 lopen maar met wat weerstand is het afgelopen, maar dit was bekent omdat er geen snelle schijf in zit.
Maar de geluiden uit de cilinder bevallen mij ook niet echt je merkt met stationair lopen dat dat zwaarder gaat dan met de f5b,nu kan dit komen omdat de zuiger een nieuwe zuigerveer heeft (huigens zuiger heeft maar 1 zuigerveer) waarik nu een beetje tegenaan zit te hikken is waarom moet ik meerdere koppakkingen gebruiken en lijkt het alsof de zuiger nog het kopje raakt.
Met de cilinderkop er af komt de zuiger niet boven de cilinder uit alleen de bolling van de zuiger zeg maar, dat word nu dus opgevangen door de meerdere pakkingen.
Wie heeft ervaringen met de huigens cillinder en klinkt dit verhaal bekent in de oren en heeft eventueel een oplossing?
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

joscabrio schreef:Met de cilinderkop er af komt de zuiger niet boven de cilinder uit alleen de bolling van de zuiger zeg maar, dat word nu dus opgevangen door de meerdere pakkingen.

Als je de tapeindmoeren los heb is de cilinder niet aangetrokken en zal de bovenkant iets hoger liggen
1978 chroom 60 cc
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

de zuiger komt bij die alu cylinders iets uit de cylinder, beste is om kopje op maat te laten maken, in ieder geval met een verbrandingskamer van 43 mm doorsnee
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Er zit wel een kopje op voor een 43 mm zuiger ,maar wat laars zegt klopt natuurlijk wel dat met het kopje eraf de cilinder wat omhoog komt
De uitlaat houd m niet op zijn plek natuurlijk.
Wat me wel opviel toen de huigens cilinder erop zat dat het geluid wel super was als je de bijgeluiden weg denkt.
Het is uiteindelijk de bedoeling dat deze cilinder op een 378 blokje komt onder de paarse 378 zeg maar, en dat onder deze chrome 378 een ander 378 blokje komt met een normale fs1 cilinder.
Ik heb gisteren de originele f5b cilinder die er op zat schoongemaakt en weer gemonteerd hij loopt nu 55/60 km/u.
Waarschijnlijk zal hij met een van jullie er op wel harder gaan, ik heb sinds anderhalf jaar zeg maar een storing in mijn gezondheid waardoor de verbranding te traag of te weinig is, gevolg hier van is dat ik in anderhalf jaar 45 kilo ben aangekomen, ik woog daarvoor al 100 kilo dus tel maar op dat brommertje moet 145 kilo voortsjorren, dat is vergelijkbaar met continu 2 personen rijden.
Snelheden boven de 75 km/u zijn in mijn geval zowieso niet haalbaar met wat voor set up dan ook denk ik.
Als Het 378 blokje klaar is en het zit onder de brommer dan zal ik een keer contact opnemen met gino :wink:
Plaats reactie