oliepomp

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
JAN2341

oliepomp

Bericht door JAN2341 »

Heb een 2 RU en wil gezien de problemen de oliepomp buiten werking stellen. Moet ik de pomp gewoon laten zitten en de toevoer stoppen en een dichte schroef plaatsen waar de schroef met gaatje het blok in gaat. Wat moet de verhouding benzine/olie zijn kan ik gewoon mengsmering tanken bij de pomp gr jan
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Je kan de pomp inderdaad zo afkoppelen en laten zitten.
Ik meng altijd 1:40 met 2-takt olie van de groothandel met een opgevoerde FS1.
Mengsmering van de pomp ben ik zelf niet zo'n fan van, omdat je nooit zeker weet waar ze mee mengen, en met welke verhouding. Ook is dat vaak maar 1:50 gemengd, en dat vind ik zelf te schraal.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Laten zitten kan, maar beter is om de pomp eraf te halen, het nylon tandwiel uit het carter te halen en het gat af te dichten.
Dat scheelt namelijk wel de kans dat het in de soep loopt en natuurlijk ook (minimaal) mechanische verliezen.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Weghalen ruimt lekker op, maar zo'n pompje loopt niet zomaar kapot, ook al is ie afgekoppeld. Alles is vet daarbinnen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Nee, maar het gaat meer om dat gammele nylon tandwieltje, die zou ik er liever uit hebben. :P
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Niels schreef:Nee, maar het gaat meer om dat gammele nylon tandwieltje, die zou ik er liever uit hebben. :P

Hmm... ik ben niet op tegen hoor dat daar een nylon tandwieltje zit, zit namelijk ook in de YZ om de waterpomp aan te drijven.
Plaats reactie