FS1 kapot in een klap
FS1 kapot in een klap
Mijn FS1pgs (73) is net onder mij kapot gegaan, raar geluid en dan geen kracht meer. Bij herstarten doet hij het even maar klint erg ziek dan sterft hij weer binnen 30 seconden. Kan iemand mij hier mee helpen, ik heb geen idee hoe erg het is
dank
Fox
dank
Fox
raar geluid
Het klinkt alsof iets los is ofzo. Aan het einde van de middag weer gestart en klinkt het weer beter. Zou het met overhitting te kunnen maken?
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
christine
Ik snap dat het niet zichzelf repareerd, ik deed wat benzine bij de bougie en dan weer vast gezet en deed hij het weer. Ik durf alleen niet ver van huis te gaan want vorige keer moest ik hem 9 km duwen naar huis.
Als ik de cilinder er af heb wat moet ik dan doen?
Ja je hebt echt met een amateur te maken weet ik, maar ik moet het toch een beetje leren.
Ja je hebt echt met een amateur te maken weet ik, maar ik moet het toch een beetje leren.
-
- 2500km gereden
Re: christine
fox schreef:Ik snap dat het niet zichzelf repareerd, ik deed wat benzine bij de bougie en dan weer vast gezet en deed hij het weer. Ik durf alleen niet ver van huis te gaan want vorige keer moest ik hem 9 km duwen naar huis.
Gewoon een warmloper gehad,
Wat is de kleur van de bougie?
Doe je zelf mengsmering maken?
Hoeveel smeer je?
1978 chroom 60 cc
zwart bougie
bougie is droog zwart.
Ik meng zelf op advies van een andere kenner 1:40 ik weet dat in de boekje het staat op 1:20 maar dat is toch belachelijk?
Ik meng zelf op advies van een andere kenner 1:40 ik weet dat in de boekje het staat op 1:20 maar dat is toch belachelijk?
-
- 2500km gereden
Re: zwart bougie
fox schreef:bougie is droog zwart.
1:40 is prima.
Als je bougie zwart is dan staat de carb te rijk.
Te veel benzine kan ook een warmloper veroorzaken.
Zie de topic over "bougies lezen"op de homepage.
Ga dan ook je carb eens goed afstellen.
1978 chroom 60 cc
- Tombo
- 17500km gereden