Brambo's sherrif blok problemen

Alles over de techniek en sleutelen
Brambo

Bericht door Brambo »

er zitten bramen op de plaats van het lager.
waarschijnlijk is hier een kleine glashamer voor gebruikt hahahah)

dus voor alle zekerheid loopt het toch nog in de papieren ik ben de tel ondertussen kwijt.
leuk he zo een speciaaltje

een speciaaltje bij de febo was goedkoper geweest.
Brambo

Bericht door Brambo »

Zo leden

de lagers en keeringen zitten erin en het blok is voor de helft dicht
nu is het wel zo dat ik een race krukas heb gekocht en deze is wel heel erg mooi moet ik zeggen ik zou bijna een doorzichtig blok willen.
maar goed is het normaal dat de krukas wat stroever loopt in het begin ???
voor de rest gaat het voorspoedig .
nu eerst de zon in en feest vieren .
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

tikje stroef lopen in het begin geen bezwaar volgens mij, als je maar geen vreemde geluiden erbij hoort

rustig inrijden en controleren of het blokje niet te warm wordt
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

en kijk uit dat je niet tordeert met het monteren van koppeling e.d. :P
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Een tik links en rechts op de kruktappen is meestal genoeg om alles te laten zetten.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

NIX schreef:Een tik links en rechts op de kruktappen is meestal genoeg om alles te laten zetten.


dit is nodig om hem te zetten.
maar doe dat wel met een kunststof hamer of zo
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Eigenlijk met een koperen hamer. Het moet wel een tik zijn, maar niet de draad mollen. Als je met beleid en recht kunt slaan, dan kan het prima met een normale hamer. Het is tenslotte een tik, geen doodsklap.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

De keerring achter het vliegwiel moet je ook niet te ver naar binnen drukken anders komt die tegen het lager aan.

Dan loopt die ook zwaar (eigen evaring :lol: )
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

kan er natuurlijk ook een moet op het schroefdraad draaien, dan heb je nog minder kans dat het schroefdraad stuk gaat :roll:
Plaats reactie