koppelingsplaat

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Franco
50km gereden
50km gereden

koppelingsplaat

Bericht door Franco »

Hallo,
Ik ben de koppelingsplaten van mijn fs1 aan 't vervangen, hier heb ik geen ervaring mee, ik heb steeds op een honda ss met halfautomaatblok gereden.
Dus, hoeveel voering moet je nog op de platen hebben voor je ze vervangt?
Moet ik deze bij het vervangen besmeren met olie? (natte plaatkoppeling?)
Even aan de andere kant van het blok, de koppelingskabel zou een pinnetje aan het einde moeten kunnen induwen aan de ontstekingskant vh blok? Want bij mij is dat niet (meer) het geval. Klopt dat?

Het lijken dwaze vragen maar ik heb met dit blok geen ervaring. Oh ja, hoe zie ik of het blok een roterende inlaat heeft?

Alvast bedankt!

Groeten Franco.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

De platen moeten meer dan 3mm dik zijn als ze dunner zijn moeten ze vervangen worden.
Als je nieuwe platen monteert kun je ze het beste van te voren een nachtje in de olie laten liggen.

Je kan zien of het blok een roterende inlaat heeft door het rubber boven de carbrateur los te halen en te kijken of het spruitstuk direct uit het blok komt.
Als er een los spruitstuk zit is het membraam.

Zit er in het vliegwieldeksel geen koppelingsworm meer?
Yamaha Sheriff 1981
Franco
50km gereden
50km gereden

Bericht door Franco »

ok, er zit onder het rubber een mikuni carburator, die vastzit aan het blok. is dat wat je bedoeld? Er zit wel een koppelingsworm, het werkte allemaal redelijk (de koppeling begon door te slippen, maar hij ontkoppelde wel) maar toen ik de kabel verving, schoot de kabel telkens los, ik denk dat er een asje ingedrukt moet worden om te ontkoppelen. dit asje is niet in te duwen. of hoort dat zo? en bedankt voor de verdere informatie, ik zet er sowieso nieuwe platen in.

groeten franco
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

De koppelingsdrukstift kun je niet met de hand in drukken dus dat hoort zo.
Heb je de kabel wel goed bevestigd?
Hier moet het uiteiinde van de kabel in:
Afbeelding
Het helpt ook om je koppelingsworm iets bij elkaar te knijpen zodat de kabel goed blijft ziiten.
Als je de platen vervangt kun je ook beter de veertjes meteen vervangen.
Als de koppeling slipt kan dat ook met de afstelling van je koppelingsworm/kabel te maken hebben.
De kabel moet je zo afstellen dat de koppelingsworm horizontaal staat.
Dat draai je het borgmoertje van het wormpje je los en draai je het boutje helemaal in (niet overdrijven aan is aan)
Dan draai je het boutje ongeveer een kwartslag los en draai je het borgmoertje weer vast.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie