Twowheeler schreef:
elektromagneet wordt permanente magneet. trek je die magneet weg dan krijg je dus een kleinere gas slag.
dat wil ik opvangen dmv een veer, en dan het liefst met een duwende ipv een trekkende.
verschillen met het systeem van mitchel zijn onder andere dat er bij mij niet in de kabel geknipt hoeft te worden en de veer duwt ipv trekt.
dan dus het spelings systeem waar niemand iets van snapt.
ik wil de speling opvangen door gebruik te maken van de kabel speling.
als je je kabel helemaal opspant gaat je gas ook open, dus de kabel heeft invloed op de gasslag.
ik wil de speling maximaal zetten. dan tussen het uiteinde van een kabel en een spelings schroef een veer(tje) plaatsen waardoor de speling weer normaal is.
trek je nu het gas open dat blijft de speling gelijk en kan je het gas dus helemaal open draaien.
zet je de begrenser aan dan ga je de veer nodig hebben om de slag gelijk te houden.
je kan het gas maar zover opendraaien als de verdeelschuif toelaat, de rest moet ergens vandaan komen. en dat is dus de speling.
de veer zal worden ingeduwd omdat de (buiten)kabel moet krimpen.
ik zit er ook aan te denken om de veer bij het zwarte kastje te plaatsen, daar valt het minder op en zie je hem niet eens waarschijnlijk.
is het nu wat duidelijker?
ben niet zo'n ster in dingen woordelijk uitleggen