eerste levenslicht Brambo's sherrif
zo nieuwe ontwikkeliingen
met het orri kopje loopt hij iets beter, het mebraam lekte iets dit verholpen, nu start hij wat beter, en blijft wat beter lopen.
de punten nog iets beter gezet tenminste dat denk ik is steeds een klein beetje rommelen.
volgende zaken?
na het plaatsen van de einddemper start hij moeizamer.
en er loopt vloeistof uit de uitlaat poort langs de pakking.
setup op dit moment.
70 sproeier
10mm orri carb
FS1 pijp
HJ
het kapje zit nog niet op het carb huis
met het orri kopje loopt hij iets beter, het mebraam lekte iets dit verholpen, nu start hij wat beter, en blijft wat beter lopen.
de punten nog iets beter gezet tenminste dat denk ik is steeds een klein beetje rommelen.
volgende zaken?
na het plaatsen van de einddemper start hij moeizamer.
en er loopt vloeistof uit de uitlaat poort langs de pakking.
setup op dit moment.
70 sproeier
10mm orri carb
FS1 pijp
HJ
het kapje zit nog niet op het carb huis
lekker verbrand maar er is hoop
de sherrif loopt maar het houdt niet over,
op het moment van starten komt hij langzaan op toeren,is hij op toeren dan krijg ik ook wat power om weg te rijden
t/m de 2 de versnelling met een slippende koppeling (bewust) de toeren houden,3 de versnelling en de 4de versnelling is geen optie
tandwiel verhouding is 15/ 45
gas reactie is erg langzaam.
zoals ik al eerdre zei snap ik er niets meer van .
ik heb wel gekeken naar de gasschuif die staa voor staionair draaien behoorlijk ver open anders laat hij af.
kracb kapje er voor gedaan en als ik ook nog het gaatje afdek aan de voor zijde wil hij afslaan.
er zit nog steeds een 70 sproeier in
die ik er een grotere in dan is het verschil nauwelijks merkbaar, hij start in ieder geval wel slechter.
laat maar weten als iemand een tip heeft
de sherrif loopt maar het houdt niet over,
op het moment van starten komt hij langzaan op toeren,is hij op toeren dan krijg ik ook wat power om weg te rijden
t/m de 2 de versnelling met een slippende koppeling (bewust) de toeren houden,3 de versnelling en de 4de versnelling is geen optie
tandwiel verhouding is 15/ 45
gas reactie is erg langzaam.
zoals ik al eerdre zei snap ik er niets meer van .
ik heb wel gekeken naar de gasschuif die staa voor staionair draaien behoorlijk ver open anders laat hij af.
kracb kapje er voor gedaan en als ik ook nog het gaatje afdek aan de voor zijde wil hij afslaan.
er zit nog steeds een 70 sproeier in
die ik er een grotere in dan is het verschil nauwelijks merkbaar, hij start in ieder geval wel slechter.
laat maar weten als iemand een tip heeft
-
- 1500km gereden
indien mogelijk; verwissel het membraan en de carb eens, pak een 16mm met 150 sproeier, gasnaald in de middenstand en luchtschroef 2 hele slagen naar buiten
dan moet zo'n ding redelijk kunnen lopen
mocht ie dat doen dan weet je dat ontsteking, cylinder, zuiger, kop etc goed zijn
gasreaktie moet goed zijn
dan moet zo'n ding redelijk kunnen lopen
mocht ie dat doen dan weet je dat ontsteking, cylinder, zuiger, kop etc goed zijn
gasreaktie moet goed zijn
Zo forum leden.
met behulp van een ervaringsdeskundige van het FORUM ben ik eens met het membraam aan de gang gegaan,ik moest toch ook de kickstarteras vervangen dus carter los maken,nu wat is (was ) er aan de hand.
de pakking was ter hoogte van het krukas loger doormidden gesneden waarschijnlijk om het makkelijk te vervangen.
is niet echt optimaal en ik zag een kleine lekkage.
deze pakking vervangen zoals het hoort en een nieuw membraam geplaatst (die wel toetert als je er op blaast).het is wel vreemd dat hij niet toetert als hij op de carterhelft zit.????
daarnaast zaten alle bouten los van de krukas keering en de moeren van aandrijfstang en koppeling zaten ook los.
veertje van de schakelas vervormd en op de schakelas zat ook geen ring en clip.
al met al een rommeltje dus, en de verkoper maar beweren dat dit blok is gereviseerd.
morgen weer verder monteren en proberen te starten. pfffffffff
met behulp van een ervaringsdeskundige van het FORUM ben ik eens met het membraam aan de gang gegaan,ik moest toch ook de kickstarteras vervangen dus carter los maken,nu wat is (was ) er aan de hand.
de pakking was ter hoogte van het krukas loger doormidden gesneden waarschijnlijk om het makkelijk te vervangen.
is niet echt optimaal en ik zag een kleine lekkage.
deze pakking vervangen zoals het hoort en een nieuw membraam geplaatst (die wel toetert als je er op blaast).het is wel vreemd dat hij niet toetert als hij op de carterhelft zit.????
daarnaast zaten alle bouten los van de krukas keering en de moeren van aandrijfstang en koppeling zaten ook los.
veertje van de schakelas vervormd en op de schakelas zat ook geen ring en clip.
al met al een rommeltje dus, en de verkoper maar beweren dat dit blok is gereviseerd.
morgen weer verder monteren en proberen te starten. pfffffffff
-
- 1500km gereden
- marco
- Sheriff of the Posbank
Als je membraam nog goed is kan je het ook meenemen naar een voetbalwedstrijd
Maar je bent er mooi klaar mee als je denkt een reviseerd blokje te hebben en je komt een aantal gebreken tegen.
Als het mijn blok zou zijn dan zou ik het niet meer vertrouwen en het hele blok weer uit elkaar halen en alles nalopen.
Je hebt er niks aan als je de boel weer openen moet maken omdat je weer een gebreek vind.

Maar je bent er mooi klaar mee als je denkt een reviseerd blokje te hebben en je komt een aantal gebreken tegen.
Als het mijn blok zou zijn dan zou ik het niet meer vertrouwen en het hele blok weer uit elkaar halen en alles nalopen.
Je hebt er niks aan als je de boel weer openen moet maken omdat je weer een gebreek vind.
Yamaha Sheriff 1981