Nou zoiets vreemds. Van een stuk of 12 bougie's , waaronder enkele nieuw uit de doos, start de brom maar op 1 .
Sommige vonken wel, sommige niet maar ondanks dat , loopt de brom op 1 (een B7)
Deze ziet er na een stukje rijden rood/bruin uit.
Ontsteking perfect op 1,8
Laatst gewijzigd door Laars op 17 jun 2010, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Laars schreef:Nou zoiets vreemds. Van een stuk of 12 bougie's , waaronder enkele nieuw uit de doos, start de brom maar op 1 . Sommige vonken wel, sommige niet maar ondanks dat , loopt de brom op 1 (een B7)
Deze zier er na een stukje rijden rood/bruin uit. Ontsteking perfect op 1,8
vaag.
rood bruin is wel goed
zijn het allemaal ngk's
en welke B type?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laars schreef:Nou zoiets vreemds. Van een stuk of 12 bougie's , waaronder enkele nieuw uit de doos, start de brom maar op 1 . Sommige vonken wel, sommige niet maar ondanks dat , loopt de brom op 1 (een B7)
Deze zier er na een stukje rijden rood/bruin uit. Ontsteking perfect op 1,8
vaag. rood bruin is wel goed zijn het allemaal ngk's en welke B type?
De meeste zijn NGK's
Type B7,8 of 9 HS
Er zat een enkele Bosch bij.
Kan het zijn dat door de warmte (had laatst toch een warmloper) de condensator of bobine verrot is geraakt.
Alhoewel ik geen vonken tussen de punten zie
heb ik ook wel eens gehad haal je er een uit een rijdende brommer dan stop je m in de ander en doet ie niks het kan ook zijn dat de bougies een keer gevallen zijn dan kunnen ze ook kapot zijn
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
heb (zeer) slechte ervaringen met NGK bougies; of een NGK blijft het lang doen, of je monteert een nieuwe en hij stopt er mee na zeer korte tijd, gewoon geen vonk meer, schoonmaken helpt niet..............dit al ontelbare keren meegemaakt, ben overigens niet de enige met dit soort ervaringen.
In 1985 overgestapt op Denso...................nooit meer problemen gehad, maar je kan ook Bosch, Champion etc monteren, let wel op de juiste hittegraad.