gaskabel begrenzer en hij WERKT!!!
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Niels schreef:Twowheeler schreef:4 amp/hour @ 10 hour rate.
Bij een 4Ah accu op 10 uur levert ie 10 uur lang constant (4A/10 =) 400mA
In dat geval is het vermogen (P=U.I --> 6*0,4 =) 2,4W![]()
Maar eigenlijk is het geleverde vermogen afhankelijk van wat (hoeveel stroom/spanning) de schakeling nodig heeft die op de accu zit aangesloten, dus simpelweg uitgaan van 4A bij 10 uur is niet echt dé manier![]()
Tenzij je echt alleen die accu wil gebruiken voor die elektromagneet?
En kan je die elektromagneet niet normaal uit zetten?
Dus als je rijdt, dat hij dan niet continu aan hoeft te staan, maar dat je hem alleen maar aan zet als je begrenzing nodig hebt (moet je wel de constructie daarvoor aanpassen)
heb weer wat nieuwe waardes:
A bij stand 1: 0.40A p=u*i p=6*0,40= 2,4 W
A bij stand 2: 1.47A (+remlicht = 3,95A +knippers = +/- 3,50A) p=6*1,47=8,82W
alleen weet ik niet wat voor vermogen de lichtspoel levert als oplaad bron.
als ik dat weet weet ik wat ik over heb en wat die magneet dus maximaal weg mag gaan zuigen

-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Twowheeler schreef:Niels schreef:Twowheeler schreef:4 amp/hour @ 10 hour rate.
Bij een 4Ah accu op 10 uur levert ie 10 uur lang constant (4A/10 =) 400mA
In dat geval is het vermogen (P=U.I --> 6*0,4 =) 2,4W![]()
Maar eigenlijk is het geleverde vermogen afhankelijk van wat (hoeveel stroom/spanning) de schakeling nodig heeft die op de accu zit aangesloten, dus simpelweg uitgaan van 4A bij 10 uur is niet echt dé manier![]()
Tenzij je echt alleen die accu wil gebruiken voor die elektromagneet?
En kan je die elektromagneet niet normaal uit zetten?
Dus als je rijdt, dat hij dan niet continu aan hoeft te staan, maar dat je hem alleen maar aan zet als je begrenzing nodig hebt (moet je wel de constructie daarvoor aanpassen)
heb weer wat nieuwe waardes:
A bij stand 1: -0.40A p=u*i p=6*0,40= 2,4 W
A bij stand 2: -1.47A (+remlicht = 3,95A +knippers = +/- 3,50A) p=6*1,47=8,82W
alleen weet ik niet wat voor vermogen de lichtspoel levert als oplaad bron.
als ik dat weet weet ik wat ik over heb en wat die magneet dus maximaal weg mag gaan zuigen
heb weer wat metingen nu met draaiende motor:
stand 1+ rijdt toeren : +2,80 amp (ongeveer)
stationair : -0,10 amp
als ik m'n licht aan zou doen zou ik dus bij snel draaiende moter met ongeveer 1,40 amp opladen.
alleen dat doe je niet altijd.
dingetje zou dat dus wel mogen pieken, maar dan moet ik het ontwerp aanpassen (wat ik denk ik ga doen)
wil ik hem wel continu laten draaien dat zou hij ongeveer 0,40 amp mogen trekken (houd dan wat over) p=u*i p=6*0,40= 2,4 W
pieken mag meer (dus voor een keer aan of desnoods alleen op roller) 6*1,40= 8,40 W.
kan zelfs nog meer maar dan heb ik het risico dat accu leegloopt en niet een volledige roller run volhoud.
ga weer aan het werk met het ontwerp, to be continued.
suggesties zijn meer dan welkom

-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Arnoute schreef:een extra batterij??
een klein home made batterijpakje verstoppen achter je accu?
kan misschien ook, maar dat ligt er wel aan hoe ik het systeem ga laten werken.
Straks is die batterij leeg als het moet

Alleen weet ik niet of een batterij genoeg vermogen heeft voor een beetje magneet, als hij te zwak is moet ik sowieso op de primaire accu werken. Eerst als ik tijd maar eens uitzoeken wat een magneet nodig heeft.
@Niels.
Klopt maar de bedoeling is dat ik het safe speel en dus in theorie van alleen de accu ga werken.
Dus moet ook werken met nietdraaiende motor
Spanning die van de spoel afkomt is idd vrij hoog, anders wordt er niet opgeladen.
van elektronica weet ik eig niet veel dus ik raad maar lukraak..
batterij opladen samen met accu?? maar dit zal wss wel veel te moeilijk worden op den duur...
vele batterijtjes samen geven tog een schoon aantal amp? ik heb hier thuis batterijtjes van 2.6 amp, alsje er 4 neemt...
(weet eigenlijk niet of het geen die ik suggereer enig zin heeft, voor het zelfde geld verkoop ik hier allemaal onzin, maar zoals ik zei, weet nie zo veelvan elektronica)
batterij opladen samen met accu?? maar dit zal wss wel veel te moeilijk worden op den duur...
vele batterijtjes samen geven tog een schoon aantal amp? ik heb hier thuis batterijtjes van 2.6 amp, alsje er 4 neemt...
(weet eigenlijk niet of het geen die ik suggereer enig zin heeft, voor het zelfde geld verkoop ik hier allemaal onzin, maar zoals ik zei, weet nie zo veelvan elektronica)
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Welnee
ben allang blij mee dat je mee denkt, en iedereen leert hiervan
maar het is vooral vermogen waar het omgaat.
Zo'n batterij levert maar 1,5v denk dus dan krijg je bij p=i*u al een kleiner waarde dan bij een 6v accu
maar daarvoor je kan je ze natuurlijk weer aan elkaar koppelen. Maar volgens mij krijg je daar ook niet echt gighantische waardes van (ben ook niet zo'n kei in elektra
maar doe dit juist om het beter te gaan begrijpen)
vind het eigenlijk wel het mooist om het gewoon via de normale brommer Stroomvoorziening te doen.
Extra setje batterijen opladen is geen optie


maar het is vooral vermogen waar het omgaat.
Zo'n batterij levert maar 1,5v denk dus dan krijg je bij p=i*u al een kleiner waarde dan bij een 6v accu

maar daarvoor je kan je ze natuurlijk weer aan elkaar koppelen. Maar volgens mij krijg je daar ook niet echt gighantische waardes van (ben ook niet zo'n kei in elektra

vind het eigenlijk wel het mooist om het gewoon via de normale brommer Stroomvoorziening te doen.
Extra setje batterijen opladen is geen optie
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Heb hem vandaag werkend gekregen, alleen met een permanent magneetje van een fietscomputer
Nu nog iets maken met een veer zodat de gas stand hetzelfde blijft.
En hij is ook legaal, magneetje zou je weg kunnen gooien en dan is hij onomkeerbaar. Ook is het bijna onmogelijk het stalen plaatje terug te krijgen zonder het verdeelkastje open te maken.
Morgen ga ik iets met een veer zoeken.

Nu nog iets maken met een veer zodat de gas stand hetzelfde blijft.
En hij is ook legaal, magneetje zou je weg kunnen gooien en dan is hij onomkeerbaar. Ook is het bijna onmogelijk het stalen plaatje terug te krijgen zonder het verdeelkastje open te maken.
Morgen ga ik iets met een veer zoeken.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Is werkend.
Nu alleen nog iets maken om de gaslag gelijk te houden
Verschil met de tekening is dat de elektro magneet nu een permanente is.
Ben nu opzoek naar een goede veer en wil dan met kabelspeling gaan rommelen.
Liever een veer induwen dan aantrekken
Foto's en uitgebreide uitleg volgen als hij echt af is.
Dan hebben jullie er ook wat meer aan
Nu alleen nog iets maken om de gaslag gelijk te houden
Verschil met de tekening is dat de elektro magneet nu een permanente is.
Ben nu opzoek naar een goede veer en wil dan met kabelspeling gaan rommelen.
Liever een veer induwen dan aantrekken

Foto's en uitgebreide uitleg volgen als hij echt af is.
Dan hebben jullie er ook wat meer aan
