jensje36 schreef:Dat ik voor men 'echt' rijbewijs een gelijkvormigheids attest van de brommer moet hebben en ik dit dus niet heb
best brommer van iemand lenen ofzo dan
Ja, het probleem is dat geen van men goei vrienden een brommer heeft...
Wel ene uit men klas...maar das zo'n rijkeluis zoontje met een dax...en die gaat hem nooit willen uitlenen :s
Monkeymadness schreef:wat is een gelijkvormigheids attest in ABN?
Denk dat dat het correcte woord is.
Na wat rondzoeken op het intenet blijkt dat je dit terug kan aanvragen bij een yamaha-dealer. (omdat yamaha dus nog bestaat.)
Dus heb ik direct een mailtje gestuurd naar deschouwer.
Ik hoop dat zij me kunnen helpen.
Denk dat dat het correcte woord is. Na wat rondzoeken op het intenet blijkt dat je dit terug kan aanvragen bij een yamaha-dealer. (omdat yamaha dus nog bestaat.) Dus heb ik direct een mailtje gestuurd naar deschouwer. Ik hoop dat zij me kunnen helpen.
dan moet je eerst bij poltie attest van verlies halen,
en met dat attest naar yamaha dealer gaan, kost iets van een 60 euro, en kan wel paar weken duren volgens mij
Denk dat dat het correcte woord is. Na wat rondzoeken op het intenet blijkt dat je dit terug kan aanvragen bij een yamaha-dealer. (omdat yamaha dus nog bestaat.) Dus heb ik direct een mailtje gestuurd naar deschouwer. Ik hoop dat zij me kunnen helpen.
dan moet je eerst bij poltie attest van verlies halen, en met dat attest naar yamaha dealer gaan, kost iets van een 60 euro, en kan wel paar weken duren volgens mij
Ja idd. ik denk dat dat de beste oplossing zal zijn
Maarja dan controleerd de politie men brommer...en als het muggenzifters zijn dan heb ik het vlaggen
dan moet je eerst bij poltie attest van verlies halen, en met dat attest naar yamaha dealer gaan, kost iets van een 60 euro, en kan wel paar weken duren volgens mij
Ja idd. ik denk dat dat de beste oplossing zal zijn
Maarja dan controleerd de politie men brommer...en als het muggenzifters zijn dan heb ik het vlaggen
Yamaha rd50m schreef:Maarja dan controleerd de politie men brommer...en als het muggenzifters zijn dan heb ik het vlaggen
wat voor papieren heb je nu?[/quote]
Geen :p alleen voorlopig rijbewijs en verzekering.
Dus 2 mogelijkheden:
1: naar politie voor verlies aan te geven met het risico dat ze iets ontdekken aan men brommer dat hun niet zint, en dan vervolgens naar yamaha gaan om daar +-€70 te betalen.
(probleem is dat dit lang kan duren en ik binnen het half jaar men rijbewijs MOET hebben.)
2: De kreidler snel + goed afwerken in de vakantie en deze dan verzekeren. De kreidler is van 1970, dus van voor 1974 en heeft dus geen papieren nodig.
het enigste wat de politie niet kan zinnen als je die papieren gaat aanvragen is dat hij gestolen is,
voor de rest wordt daar op niks gecontroleerd za, kans is groot dat je je brommer zelfs niet moet meenemen.
als je dan direct naar je yamaha dealer gaat gaat het maximum 2 maand duren denk ik, daar kan je eventueel van te voren is achterhoren.
met de kreidler ga je waarschijnlijk je rijbewijs ook niet kunnen halen, zij zullen ook lastig doen zonder gva, ookal is dat officieel niet nodig (dat weet elke agent trouwens ook niet).
dus ik zou toch voor papieren gaan bij de fs1 eerlijk gezegd.
Yamaha rd50m schreef:het enigste wat de politie niet kan zinnen als je die papieren gaat aanvragen is dat hij gestolen is, voor de rest wordt daar op niks gecontroleerd za, kans is groot dat je je brommer zelfs niet moet meenemen. als je dan direct naar je yamaha dealer gaat gaat het maximum 2 maand duren denk ik, daar kan je eventueel van te voren is achterhoren. met de kreidler ga je waarschijnlijk je rijbewijs ook niet kunnen halen, zij zullen ook lastig doen zonder gva, ookal is dat officieel niet nodig (dat weet elke agent trouwens ook niet). dus ik zou toch voor papieren gaan bij de fs1 eerlijk gezegd.
Op de site van de politie staat dat je met je brommer naar het politiekantoor moet gaan.
Maar ik denk idd dat dit het beste zal zijn.
De week na de examens zal ik eens langs gaan bij men blauwe vriendjes
moet je bij Yamaha naar de politie gaan?
Bij Suzuki doen ze dat ter plekke om te kijken of die eventueel zou gestolen zijn
je moet dus niet naar de politie
Zo heb ik de 2 gelijkvormigheidsattesten kunnen vast krijgen voor mijne ac
jensje36 schreef:
Yamaha rd50m schreef:het enigste wat de politie niet kan zinnen als je die papieren gaat aanvragen is dat hij gestolen is, voor de rest wordt daar op niks gecontroleerd za, kans is groot dat je je brommer zelfs niet moet meenemen. als je dan direct naar je yamaha dealer gaat gaat het maximum 2 maand duren denk ik, daar kan je eventueel van te voren is achterhoren. met de kreidler ga je waarschijnlijk je rijbewijs ook niet kunnen halen, zij zullen ook lastig doen zonder gva, ookal is dat officieel niet nodig (dat weet elke agent trouwens ook niet). dus ik zou toch voor papieren gaan bij de fs1 eerlijk gezegd.
Op de site van de politie staat dat je met je brommer naar het politiekantoor moet gaan. Maar ik denk idd dat dit het beste zal zijn. De week na de examens zal ik eens langs gaan bij men blauwe vriendjes
dat hangt ervanaf
bij het ene dorp moet dat niet en het andere wel
Laatst gewijzigd door br3cht op 08 jun 2010, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.