Wat is het verschil tussen tandwielverhouding 13-39 en bv 14-42.
Beide hebben een verhouding van 1:3.
Behalve dat de ketting bij de laatste langer is , wat zijn dan de voor-nadelen
@Laars; maakt geen verschil.
@Frederik, daar is bij deze tandwielen geen sprake van. Dan moet je nog een stuk grotere tandwielen hebben. Zoals Twoweeler al opmerkt; ook een 15 tandwiel raakt nog niets.
idd, ik heb het ook nog niet voorgehad bij het voortandwiel, maar mijn kettingrandje is toch al geraakt (het is wel een imi, en ik denk dat ik ook met 45 tanden achter heb gereden)
wiebo schreef:@Laars; maakt geen verschil. @Frederik, daar is bij deze tandwielen geen sprake van. Dan moet je nog een stuk grotere tandwielen hebben. Zoals Twoweeler al opmerkt; ook een 15 tandwiel raakt nog niets.
wiebo schreef:@Laars; maakt geen verschil. @Frederik, daar is bij deze tandwielen geen sprake van. Dan moet je nog een stuk grotere tandwielen hebben. Zoals Twoweeler al opmerkt; ook een 15 tandwiel raakt nog niets.
Frederik schreef:idd, ik heb het ook nog niet voorgehad bij het voortandwiel, maar mijn kettingrandje is toch al geraakt (het is wel een imi, en ik denk dat ik ook met 45 tanden achter heb gereden)
Dat komt doordat uw ketting te veel speling heeft en daardoor uw kettingrand kan raken tijdens het rijden. Zelfs uw standaard kan dan geraakt worden.