Zuiger voor Athena
-
- Aan het inrijden
Zuiger voor Athena
Ik ben op zoek naar een passende zuiger voor mijn athena. Ik heb inmiddels begrepen dat de maat E die ik nodig heb niet meer leverbaar is. Wel maat A en maat B voor (Athena/Biturbo ?) waarvan bij vdh parts geen exacte maten van zijn.
Kan ik ook zonder problemen een standaart 43mm fs1 zuiger bij jmpb halen zonder dat dit problemen geeft? Bijvoorbeeld de zuigerveren en de nicasil wand?
(de asso zuiger kwam een stuk boven de cilinder uit, opgelost door dikke voetpakking, dus het probleem dat deze zuiger lager komt maak ik me geen zorgen over)
Kan ik ook zonder problemen een standaart 43mm fs1 zuiger bij jmpb halen zonder dat dit problemen geeft? Bijvoorbeeld de zuigerveren en de nicasil wand?
(de asso zuiger kwam een stuk boven de cilinder uit, opgelost door dikke voetpakking, dus het probleem dat deze zuiger lager komt maak ik me geen zorgen over)
- Tombo
- 17500km gereden
Die A en B heeft niks te maken me Athena en Biturbo, dat is de exacte zuigermaat.
Een Nicasil wand kan in principe alle zuigerveren hebben. Het probleem is voornamelijk een cilinder met chroomwand. Als je daar zuigerveren in stopt die ook een chroom laagje hebben, dan vreten ze de wand op.
Verder is mijn ervaring dat een normale zuiger (geen asso zuiger dus) te kort is. Verder kan je niet zomaar een willekeurige "43mm" zuiger erin stoppen, hij moet wel de juiste maat hebben (dus in laten meten bij een brommerboer o.i.d.)
Een Nicasil wand kan in principe alle zuigerveren hebben. Het probleem is voornamelijk een cilinder met chroomwand. Als je daar zuigerveren in stopt die ook een chroom laagje hebben, dan vreten ze de wand op.
Verder is mijn ervaring dat een normale zuiger (geen asso zuiger dus) te kort is. Verder kan je niet zomaar een willekeurige "43mm" zuiger erin stoppen, hij moet wel de juiste maat hebben (dus in laten meten bij een brommerboer o.i.d.)
-
- Aan het inrijden
Even bij de brommerboer geweest, en heb een gewone 43 mm zuiger voor de fs1/rd/dt gekocht. Past niet helemaal goed, is eigenlijk iets te ruim, en iets hoger.
Maat de maat A van asso even geprobeerd, die was véél te ruim.
Maat E is niet meer leverbaar, dus een tip voor de mensen die een athena willen kopen, zorg er voor dat het een maat A of B is, en geen E !!
Zal ergens volgende week eens kijken of hij een beetje loopt met deze zuiger, als het mooi weer is.
Maat de maat A van asso even geprobeerd, die was véél te ruim.
Maat E is niet meer leverbaar, dus een tip voor de mensen die een athena willen kopen, zorg er voor dat het een maat A of B is, en geen E !!
Zal ergens volgende week eens kijken of hij een beetje loopt met deze zuiger, als het mooi weer is.
- marco
- Sheriff of the Posbank
MisterBos schreef:Even bij de brommerboer geweest, en heb een gewone 43 mm zuiger voor de fs1/rd/dt gekocht. Past niet helemaal goed, is eigenlijk iets te ruim, en iets hoger.
Over hoeveel zuigerspelling heb je het dan?
Yamaha Sheriff 1981
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Tombo
- 17500km gereden
-
- Tombo is mijn testpiloot
waar meet je de zuiger.
dat moet je namelijk haaks op de piston pen meten en helemaal onderaan.
een zuiger is namelijk niet rond als hij koud is
dat moet je namelijk haaks op de piston pen meten en helemaal onderaan.
een zuiger is namelijk niet rond als hij koud is

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;