kreidlercilinder op een fs1

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
2RU_racer

kreidlercilinder op een fs1

Bericht door 2RU_racer »

ik ben bezig met een fs1 project om een kreidler cilinder op een fs1 te bouwen want de slag komt overeen.
maar weet iemand hoeveel mm van gat tot gat een smalle tap cilinder en brede is.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

volgens mij komt dat ook (redelijk) overeen
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Smalle tap cilinder past, brede tap niet.
Je moet ff kijken hoe lang de drijfstanglengte is, dat is ook van belang.
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

cilinderhemd is bij smalle tap weer te klein
je houdt ruimte over in je carter...tenminste bij een 50cc parmakit smalle tap
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Hmm, volgens mij hebben de oude RS cilinders smalle tap en brede voet, maar ik weet niet of dat dan weer te breed is (dus dat je je carter moet uitkotteren)
jeroenalbers

Bericht door jeroenalbers »

waarom zijn er eigenlijk nooit cilinders gemaakt voor een fs1 die meer koeling geven dan die cilinders waar wij het nu mee doen.
cilinders die vergelijkbaar zijn met een cilinder van kreidler ofzo.
en hoe ging dat vroeger dan met die fs50 moterfietsen in duitsland? mij lijkt niet dat je een motorfiets koopt om maar 5 minuten volgas te kunnen rijden
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

jeroenalbers schreef:waarom zijn er eigenlijk nooit cilinders gemaakt voor een fs1 die meer koeling geven dan die cilinders waar wij het nu mee doen.
cilinders die vergelijkbaar zijn met een cilinder van kreidler ofzo.
en hoe ging dat vroeger dan met die fs50 moterfietsen in duitsland? mij lijkt niet dat je een motorfiets koopt om maar 5 minuten volgas te kunnen rijden

Er zijn wel grotere cilinders voor een fs1 gemaakt:http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=1595&postdays=0&postorder=asc&start=930
Yamaha Sheriff 1981
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

het is voor geen enkele motor goed om constant volgas te rijden, bovendien werden die motoren vanuit de fabriek niet afgesteld door amateur knutselaars waardoor het risico op warmlopers veel kleiner was. Koeling vormt idd een zwak punt bij de FS1, daar hadden ze toen beter of na moeten denken
jeroenalbers

Bericht door jeroenalbers »

jammer dat die breitwand cilinder vrijwel nergens te koop is. maar hoe haal je het in je hoofd om een motorfiets te maken met zo'n kleine koelribben? kan me bijna niet voorstellen dat ze bij het ontwerpen van de fs1 niet aan de koeling hebben gedacht.
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... &start=930

had ik dit topic trouwens gelezen dat sjon samen met gino bezig was met een cilinder die goed koelt ofzo
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Mja, je moet ook wel bedenken dat de kwaliteit van de originele Yamaha cilinders en zuigers beter is als een zuigertje van 4 euro uit China :P
Maarja, ik zou met een volledig originele FS1 motorfiets ook niet in m'n hoofd halen om een half uur ofzo volgas te gaan rijden :lol:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik vind dat yamaha dat echt wel goed gedaan heeft.
Je moet met een r1 ook geen halfuur volgas gaan rijden.
Grotere koelribben zijn trouwens niet altijd goed, de warmte kan er ook juist blijven hangen :wink:
Plaats reactie