uitlaat port
-
- 500km gereden
uitlaat port
wie kan mij vertellen waarom mijn brommerd onderin traag is op laag toerental, bij snel doortrekken op hoge toeren gaat het wel goed, maar bij rustig rijden en dan gas geven duurt het even voor hij wil doortrekken.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar dat aan ligt, misschien uitlaat port niet goed of zo.
alvast bedankt voor eventuele reacties.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar dat aan ligt, misschien uitlaat port niet goed of zo.
-
- 2500km gereden
Re: uitlaat port
rob-w-c schreef:wie kan mij vertellen waarom mijn brommerd onderin traag is op laag toerental, bij snel doortrekken op hoge toeren gaat het wel goed, maar bij rustig rijden en dan gas geven duurt het even voor hij wil doortrekken.
Rob,
Er zijn 2 mogelijkheden
1: Z1 cilinder 60 cc aanschaffen
2: afvallen

Laatst gewijzigd door Laars op 01 jun 2010, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
1978 chroom 60 cc
- NIX
- 10000km gereden
Met een Z1 houdt ie hetzelfde. Of naar een F5B/2RU/3E9 cilinder gaan, of naar een 60cc en wat meer compressie. Maar een toerenmaker moet gewoon toeren maken voor hij zijn vermogen afgeeft. Te weinig toeren = geen vermogen. De hoogte van de uitlaatpoort is bepalend. Z1 en FS1 hebben dezelfde hoogte daar Z1 een Zeta replica van de Z1 is.
Ik zal binnenkort wel een cilinder FAQ aanmaken, anders blijf ik dit verhaal herhalen.
Ik zal binnenkort wel een cilinder FAQ aanmaken, anders blijf ik dit verhaal herhalen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
HJ,
Ik rijd nu zelf met een 60 cc Z1 van Zeta en met de vertanding 12-44 trok hij van onder tot boven.
Nu met vertanding 13-39 reageert hij goed op het gas en heeft best een brede powerband.
Topsnelheid valt wat tegen75 km/h maar ben nog bezig met inrijden.
Enne..............gewicht speelt ook mee bij Rob en mij.
Ik rijd nu zelf met een 60 cc Z1 van Zeta en met de vertanding 12-44 trok hij van onder tot boven.
Nu met vertanding 13-39 reageert hij goed op het gas en heeft best een brede powerband.
Topsnelheid valt wat tegen75 km/h maar ben nog bezig met inrijden.
Enne..............gewicht speelt ook mee bij Rob en mij.

1978 chroom 60 cc
- NIX
- 10000km gereden
Precies wat ik zeg: 60cc. Nothing beats cubic inches, dus de extra inhoud trekt je net de powerband in. De topicstarter is zo vriendelijk geweest ervan uit te gaan dat we hier telepatisch zijn, dus ik gok alleen maar dat hij er een imi 50cc FS1 op heeft zitten.
Dit klinkt minder vriendelijk dan ik het bedoel, zie ik nu.
Dit klinkt minder vriendelijk dan ik het bedoel, zie ik nu.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens