yamaha fs1 2ru
yamaha fs1 2ru
Hallo allemaal,
Mijn yamaha loopt prima werkelijk starten en lopen.
Maar als ik overschakel naar de drie dan valt hij terug doe ik dan de choke erbij gaat hij weer verder.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Groeten,
Abel
Mijn yamaha loopt prima werkelijk starten en lopen.
Maar als ik overschakel naar de drie dan valt hij terug doe ik dan de choke erbij gaat hij weer verder.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Groeten,
Abel
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
edje schreef:ehue nee, shoke, en koppeling?vernellinsbak hebben in principe niks met elkaar te maken, bovendien zit er bij de koppeling helemaal geen kering![]()
Ik ben natuurlijk weer eigenwijs maar tussen versnellingsbak en carter zit natuurlijk altijd een keerring ik zou niet weten hoe je anders je versnellingsbakolie erin houd en daar de versnellingsbakolie ver boven nivo is en stinkt naar benzine denk ik toch gelijk te hebben Het gevolg is namelijk dat de olie heel schraal word en aangezien de koppelingsplaten in dezelfde olie lopen verliezen die door de schrale olie de werking waar door er bijna geen ontkoppeling meer kan plaats vinden.
Graag weer een reactie hierop
Groeten,
Herintredende fs1er
Euhm, ik snap je verhaal niet echt....
Maargoed:
- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)
Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)
Maargoed:
- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)
Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)
Jasperb schreef:Euhm, ik snap je verhaal niet echt....
Maargoed:
- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)
Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)
Je zegt het eigenlijk zelf al want de as van de versnellingsbak en de krukas zitten natuurlijk aan elkaar die gedeeltes kunnen alleen uit elkaar worden gehouden door een keerring en de pakking tussen de beide carterhelften natuurlijk.
Mijn idee is dus dat de keerring of wat je zelf al zegt de pakking kapot is maar omdat de motor ongeveer 7 jaar niet gelopen had ga ik voor de keerring maar aankomend weekend zal het uitwijzen dan haal ik de boel open tenminste als ik de onderdelen op tijd heb anders een week later.
abel schreef:Jasperb schreef:Euhm, ik snap je verhaal niet echt....
Maargoed:
- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)
Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)
Je zegt het eigenlijk zelf al want de as van de versnellingsbak en de krukas zitten natuurlijk aan elkaar die gedeeltes kunnen alleen uit elkaar worden gehouden door een keerring en de pakking tussen de beide carterhelften natuurlijk.
Mijn idee is dus dat de keerring of wat je zelf al zegt de pakking kapot is maar omdat de motor ongeveer 7 jaar niet gelopen had ga ik voor de keerring maar aankomend weekend zal het uitwijzen dan haal ik de boel open tenminste als ik de onderdelen op tijd heb anders een week later.
Versnellingsbakas en krukas zitten niet direct aanelkaar, hier zit nog de koppeling tussen. Dat die benzine via deze assen erinkomt, lijkt mij onmogelijk. Er zit overigens nooit een keerring tussen pasvlakken.
Het wordt je vast duidelijker als je hem openhaalt, want je haalt nu een paar dingen doorelkaar gok ik
Jasperb schreef:abel schreef:Jasperb schreef:Euhm, ik snap je verhaal niet echt....
Maargoed:
- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)
Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)
Je zegt het eigenlijk zelf al want de as van de versnellingsbak en de krukas zitten natuurlijk aan elkaar die gedeeltes kunnen alleen uit elkaar worden gehouden door een keerring en de pakking tussen de beide carterhelften natuurlijk.
Mijn idee is dus dat de keerring of wat je zelf al zegt de pakking kapot is maar omdat de motor ongeveer 7 jaar niet gelopen had ga ik voor de keerring maar aankomend weekend zal het uitwijzen dan haal ik de boel open tenminste als ik de onderdelen op tijd heb anders een week later.
Versnellingsbakas en krukas zitten niet direct aanelkaar, hier zit nog de koppeling tussen. Dat die benzine via deze assen erinkomt, lijkt mij onmogelijk. Er zit overigens nooit een keerring tussen pasvlakken.
Het wordt je vast duidelijker als je hem openhaalt, want je haalt nu een paar dingen doorelkaar gok ik
Ik hoop het Ik zal je op de hoogte houden
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer: