gaskabel begrenzer en hij WERKT!!!
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
gaskabel begrenzer en hij WERKT!!!
ik heb een systeem bedacht om de gaskabel van een 2ru te begrenzen.
dit systeem zou ook op andere kunnen werken mits ze de kabel splitter hebben die een 2ru heeft.
mijn plan is om en het zwarte kastje waar de kabel gesplit word een stukje ijzer te leggen.
dit moet dun genoeg zijn om het plastieke kabel dingetje langs te laten gaan (mocht dit niet passen is er altijd wat te vijlen)
ik wil bovenop het splitter boxje een elektromagneet monteren.
als deze aanstaat trekt hij het stukje ijzer naar boven, de schuif kan er dan gewoon langs en is dus niet begrenst.
staat er geen stroom meer op de magneet dan "valt" het stukje ijzer (desnoods met scharnier) naar beneden en voorkomt dus dat de schuif verder kan gaan.
het mooie van dit systeem zou zijn dat het vrij simpel te maken is, en het werkt als er stroom opstaat.
zou je het contact dus laten verlopen dmv een magneet (zoals bij gino's begrenzer) kan je de magneet weg gooien en is de brommer onomkeerbaar begrenst.
dus ben je dan niet in overtreding.
ik moet het nog maken maar zie het toch wel werken.
je hoeft niets te slopen, en als je het mooi maakt hoeft de elektromagneet niet eens op te vallen.
jullie nog tips of aanvullingen?
dit systeem zou ook op andere kunnen werken mits ze de kabel splitter hebben die een 2ru heeft.
mijn plan is om en het zwarte kastje waar de kabel gesplit word een stukje ijzer te leggen.
dit moet dun genoeg zijn om het plastieke kabel dingetje langs te laten gaan (mocht dit niet passen is er altijd wat te vijlen)
ik wil bovenop het splitter boxje een elektromagneet monteren.
als deze aanstaat trekt hij het stukje ijzer naar boven, de schuif kan er dan gewoon langs en is dus niet begrenst.
staat er geen stroom meer op de magneet dan "valt" het stukje ijzer (desnoods met scharnier) naar beneden en voorkomt dus dat de schuif verder kan gaan.
het mooie van dit systeem zou zijn dat het vrij simpel te maken is, en het werkt als er stroom opstaat.
zou je het contact dus laten verlopen dmv een magneet (zoals bij gino's begrenzer) kan je de magneet weg gooien en is de brommer onomkeerbaar begrenst.
dus ben je dan niet in overtreding.
ik moet het nog maken maar zie het toch wel werken.
je hoeft niets te slopen, en als je het mooi maakt hoeft de elektromagneet niet eens op te vallen.
jullie nog tips of aanvullingen?
Laatst gewijzigd door Twowheeler op 21 mar 2011, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Camiel schreef:Of zon ding in je 2RU luchtfiler maken, dat als je je rechter zijkapje van luchtfilter draait, je de luchttoevoer beperkt??
Ook handig
dat werkte voor geen meter bij mij.
Stotteren bij volgas en met halfgas weer trekken en evengoed te hard rijden

voordeel van dit systeem is dat hij gewoon mooi blijft lopen.
zal vanavond ff een tekeningetje maken.
- Jeti
- 17500km gereden
Re: gaskabel begrenzer voor 2ru-systeem
Twowheeler schreef:jullie nog tips of aanvullingen?
Heb je de Puch gezien op de meeting?
-
- 7500km gereden
-
- 7500km gereden
-
- 5000km gereden
reddevil schreef:begrenzer.. zon onzin:p
gewoon zeggen dat je 3 versnellingen heb..
werkt 9 van de 10x![]()
en als je zo mans ben om snel te gaan..![]()
laat dat dan ook zien
Zouden die wouten dat geloven?? de meeste kennen de FS1 toch??
En ik rij met mn goede setup 60 in de 3 dus