Athena cilinders

Alles over de techniek en sleutelen
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

van dat het een brommer blijft geef ik je gelijk in.
maar sommige snelheden zijn wel mogelijk.
boven de 80 echter, zijn er volgens mij toch wel wat drastischere maatregelen nodig.
ik heb hier een 257 (bewerkt) met rd zuiger die rond de 90 liep.
gewoon met een immi onderlangs uitlaat, k-star kopje en een 16mm carb (die 18mm was gemaakt, maar dat werkt eerder nadelig) .
dus het kan wel, maar wel met wat werk aan de cillinder.
en een lichte berijder helpt ook, al ging dit met iemand achterop ook een 70.
ik ben ook voor het hebben van een wat veiligere afstelling, liever lekker toeren dan een hogere top. maar wel in toeren moeten janken.
een fs1 kan hoge snelheden zeker wel aan, alleen dan wel in omgevingen waar dat kan.
de remmetjes zijn natuurlijk nog wel gewoon voor brommer snelheden, maar op die polder weggetjes kan je natuurlijk gewoon 80 rijden :lol:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Roberto.B schreef:jij rijd met 70 cc 80km/h ????

Er zijn niet zo heel veel FS1's die écht 80 km/h lopen en dat ook onder praktisch alle omstandigheden doen ;)
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Inderdaad.

En die Parma van Wiebo heeft en relatief lage uitlaatpoort. Vandaar dat ie geen 90 haalt, maar wel normaal te rijden is en meestal de 80 aantikt. En heel blijft.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

NIX schreef: En heel blijft.

en dat is toch het belangrijkst :wink:
zoef59
50km gereden
50km gereden

Bericht door zoef59 »

Eindelijk na veel experimenteren is de trekkracht onderin verbeterd, de cilinder heeft nog steeds piekvermogen maar de trekkracht is verbeterd, wat ik gedaan heb is een groef voor een tweede veer in de zuiger gemaakt voor meer compressie en dat is merkbaar verbeterd.

http://lh4.ggpht.com/_8ChQQYY_zQ8/S-0FC ... 480%5D.JPG
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

pas maar op, hopelijk blijft dat zitten. je moet nu wel overnieuw inrijden
zoef59
50km gereden
50km gereden

Bericht door zoef59 »

Waarom zou dit niet blijven zitten? dit is standaard voor bijna elke FS1 zuiger, heb in de groef ook een slotje geplaatst
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

Dan had je toch ook een andere zuiger kunnen kopen?
zoef59
50km gereden
50km gereden

Bericht door zoef59 »

Ik heb me laten vertellen dat een Athena zuiger 60cc anders is (lengte?) als een standaard zuiger, klopt dat??
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

zoef59 schreef:Ik heb me laten vertellen dat een Athena zuiger 60cc anders is (lengte?) als een standaard zuiger, klopt dat??

Is eigenlijk iets te lang.
Yamaha Sheriff 1981
jan-lommaert
50km gereden
50km gereden

Bericht door jan-lommaert »

zoef59 schreef:Eindelijk na veel experimenteren is de trekkracht onderin verbeterd, de cilinder heeft nog steeds piekvermogen maar de trekkracht is verbeterd, wat ik gedaan heb is een groef voor een tweede veer in de zuiger gemaakt voor meer compressie en dat is merkbaar verbeterd.

http://lh4.ggpht.com/_8ChQQYY_zQ8/S-0FC ... 480%5D.JPG

mooi gemaakt.
Waar kan je die slotjes kopen?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

zoef59 schreef:Ik heb me laten vertellen dat een Athena zuiger 60cc anders is (lengte?) als een standaard zuiger, klopt dat??

Klopt, een Asso zuiger is anders. Een normale FS1 zuiger is korter, waardoor je minder compressie hebt (als je die in een Athena monteert dan).
En btw, mooie oplossing. Als je alles met de juiste speling/passing hebt gemaakt kan er weinig mis gaan
MisterBos
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door MisterBos »

Heb net de asso zuiger van mijn athena kapotgemaakt, nouwja, niet ik maar mijn naaldlager die uit elkaar gevallen is. Gelukkig is de cilinderwand nog netjes =) Maar nu dus een nieuwe zuiger...

Past een normale (en naar ik begrijp kortere) fs1 zuiger ook goed in een athena?

De oude zuiger kwam altijd boven de cilinder uit, opgelost door een dikkere koppakking, dus met een normale koppakking zou een gewone zuiger ook voldoende compressie hebben dacht ik...

En welke maat zuiger kan ik het beste bestellen?
Higherking
500km gereden
500km gereden

Bericht door Higherking »

MisterBos schreef:Heb net de asso zuiger van mijn athena kapotgemaakt, nouwja, niet ik maar mijn naaldlager die uit elkaar gevallen is. Gelukkig is de cilinderwand nog netjes =) Maar nu dus een nieuwe zuiger...

Past een normale (en naar ik begrijp kortere) fs1 zuiger ook goed in een athena?

De oude zuiger kwam altijd boven de cilinder uit, opgelost door een dikkere koppakking, dus met een normale koppakking zou een gewone zuiger ook voldoende compressie hebben dacht ik...

En welke maat zuiger kan ik het beste bestellen?

alles, kan moet je speciale veren hebben voor je chrome wand, je kan beste gewoon weer een asso zuiger nemen want dat is een gesmede zuiger en heeft de beste passing, op de zuige rnu staat een letter, en die moet je dan weer nemen,

bijvoorbeeld bij leertouwer
MisterBos
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door MisterBos »

Tnx voor de tip, dan is inderdaad dezelfde zuiger een betere optie.

Binnenin de zuiger staat:

Asso w
m. import
a.j. huige
2743

Heb even gegoogled, maar kan er niet achter komen waar ik de goede zuiger kan kopen. Iemand een idee?

(edit) ff doorgezocht, heb asso zuigers voor de athena gevonden. Maat a en maat b. Weet alleen niet welke ik moet hebben

http://www.vdhparts.nl/shop/index.php?c ... inpages=45
Laatst gewijzigd door MisterBos op 19 mei 2010, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie