Aad schreef:Das het hele punt... er zijn zoveel regeltjes bij verzonnen die nergens in de bijbel terug te vinden zijn, en niks met geloof te maken hebben. Die pastoors keur ik niet goed, die misbruiken de boel. Wat ik probeer; je naaste liefhebben als je zelf, dat is iets wat volgens mij gewoon goed is, zelfs al geloof je nergens in.
Helemaal mee eens!! De 'kerk' en mensen hebben zoveel regeltjes toegevoegd dat ze het niet meer hebben over wat geloven echt inhoud. Ben zelf ook christelijk opgevoed en daarna gaan twijfelen (door al die regeltjes). Ben op zoek gegaan en er achter gekomen dat de bijbel best wel geniaal in elkaar zit.
Nu ben ik overtuigd christen en heb ik echt (zo voel ik het zelf) een persoonlijke relatie met God. Merk gewoon dat Hij bij me is en dat geeft me kracht en vreugde!!
Maar ook al ben ik christen ik ben het helemaal met jullie eens dat het in veel kerken een hypocriete boel is. En dat ze (volgens mij) totaal niet bezig zijn met waar de bijbel het over heeft!
Dus voordat je echt gaat oordelen over 'alle christenen' lees dan eens goed die bijbel....
niels16 schreef:bekend wetenschapper Niels Bohr zei ooit : religieus denken is schadelijk en misleidend !
de beste man heeft wel gelijk gekregen,e en dat dat ten tijde van die uitspraak 70 procent van de wereldbevolking religieus dacht ?
Mee eens!!!
Alle religies zijn dekmantels voor gevaarlijke gekken. kijk naar de paus zo'n man kan je toch niet serieus nemen, op die leeftijd word je overal weggebonjourd in het gewone alledaagse leven.
niels16 schreef:bekend wetenschapper Niels Bohr zei ooit : religieus denken is schadelijk en misleidend !
de beste man heeft wel gelijk gekregen,e en dat dat ten tijde van die uitspraak 70 procent van de wereldbevolking religieus dacht ?
Mee eens!!!
Alle religies zijn dekmantels voor gevaarlijke gekken. kijk naar de paus zo'n man kan je toch niet serieus nemen, op die leeftijd word je overal weggebonjourd in het gewone alledaagse leven.
alleen al om het idee dat die man de verpersoonlijking van god op aarde zou zijn volgens zijn geloof