Tombo schreef:Daar is pas geleden een vraag over geweest en volgens mij heeft "higherking" ook zo'n cilinder pas op z'n FS1 gezet. Zie zijn "mijn yamaha" topic. Zo te zien is er al wel aan die cilinder gevijld (zie de bovenste spoelkanalen). Het is een aluminiumcilinder met gietijzeren bus. VOlgens mij mee voor de heb en niet echt heel bijzonder kwa cilindertiming. Ik denk dat je er wel lekker lang volgas mee kan rijden zonder dat de boel vastloopt
ik heb die cilinder ook het is een breidwant cilinder voor een fs1, met inderdaad een alluminium cilinder met een gietijzere bus rijd best wel heerlijk, alleen vond me athena leuker
waarschijnlijk moet je hem wel beetje bij vijlen als je hem wil gebruiken want hij komt tegen je carter aan dus of hij echt voor een fs1 is gemaakt geen idee
wat echt zeer lastig is bij deze cilinders is dat je eerst de cilinder moet verwijderen voor je bij het gatje kan om de carb los te draaien.
ik heb nog nooit zo een cilinder getest of goed bekeken wat de mogelijk heden zijn.
dus als je hem van de hand wil doen dan wil ik hem wel van je over nemen.
er zijn ook grote bij passende kopjes voor deze cilinders.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1 schreef:wat echt zeer lastig is bij deze cilinders is dat je eerst de cilinder moet verwijderen voor je bij het gatje kan om de carb los te draaien.
ik heb nog nooit zo een cilinder getest of goed bekeken wat de mogelijk heden zijn. dus als je hem van de hand wil doen dan wil ik hem wel van je over nemen. er zijn ook grote bij passende kopjes voor deze cilinders. gr gino
ik heb hier nog een set liggen met orgineele yamaha zuiger, ik wil toch me kopje bewerken zal ik hem wel mee nemen en kan je hem eens bekijken
Dat zijn wel totaal 2 verschillende cilinders heb Die laatste is een Kreidler Super Breitwand cilinder, dus dat is helemaal GEEN Yamaha cilinder, maar een aangepaste cilinder.
Die 1e is een Yamaha cilinder, en breitwand moet je meer zien als de geuzennaam. Aangezien het niet origineel is, en als het uberhaupt origineel geleverd geweest is, had het nooit breitwand geheten.
Dat zijn wel totaal 2 verschillende cilinders heb Die laatste is een Kreidler Super Breitwand cilinder, dus dat is helemaal GEEN Yamaha cilinder, maar een aangepaste cilinder.
Die 1e is een Yamaha cilinder, en breitwand moet je meer zien als de geuzennaam. Aangezien het niet origineel is, en als het uberhaupt origineel geleverd geweest is, had het nooit breitwand geheten.
Die eerste is ook een kreidlercilinder en niet een HK.