Even voorstellen en een vraag
Even voorstellen en een vraag
Hallo,
Allereerst even voorstellen, Ik ben Koen, 25 jaar en besmet met het klassieke bromfietsvirus.
Sinds kort heb ik ook een yamaha Fs 1 dx van Belgische komaf.
afgelopen maandag heb ik een kenteken gekregen op mijn brommer.
nu kan ik ook zorgen dat de techniek in orde komt.
Ik vind namelijk niet dat de brommer heel lekker loopt. Waarschijnlijk een brandstofprobleem??
Het volgende gebeurd:
Brommer start goed, en hoeft maar even op choke.
Rijdt goed, tot de 4e versnelling, dan zakt het vermogen helemaal in en gaat het niet harder dan 30.
Wind mee wil ie wel en ga je richting 60. De tandwielverhouding is 11/41 en dat is toch standaard.
De bougie is nat dus waarschijlijk teveel benzine. Ook de uitlaat is nat.
En, in de 2e versnelling helemaal het gas erop bij warme motor dan gaat de brommer ineens toeren maken en schiet je vooruit. Dan kan je naar 3 schakelen, dat gaat ook goed, tot inderdaad weer de 4e versnelling.
Er zit een dikke uitlaat onder, maar op de carburateur heb ik m nog niet onderzocht.
Ik wil een lekker rijdende brommer die ongeveer 55 rijdt. (altijd)
Wat moet ik dan doen? (carburateur/sproeier/tandwielverhouding enz.)
Ik hoor het graag!
Groeten, Koen.
Allereerst even voorstellen, Ik ben Koen, 25 jaar en besmet met het klassieke bromfietsvirus.
Sinds kort heb ik ook een yamaha Fs 1 dx van Belgische komaf.
afgelopen maandag heb ik een kenteken gekregen op mijn brommer.
nu kan ik ook zorgen dat de techniek in orde komt.
Ik vind namelijk niet dat de brommer heel lekker loopt. Waarschijnlijk een brandstofprobleem??
Het volgende gebeurd:
Brommer start goed, en hoeft maar even op choke.
Rijdt goed, tot de 4e versnelling, dan zakt het vermogen helemaal in en gaat het niet harder dan 30.
Wind mee wil ie wel en ga je richting 60. De tandwielverhouding is 11/41 en dat is toch standaard.
De bougie is nat dus waarschijlijk teveel benzine. Ook de uitlaat is nat.
En, in de 2e versnelling helemaal het gas erop bij warme motor dan gaat de brommer ineens toeren maken en schiet je vooruit. Dan kan je naar 3 schakelen, dat gaat ook goed, tot inderdaad weer de 4e versnelling.
Er zit een dikke uitlaat onder, maar op de carburateur heb ik m nog niet onderzocht.
Ik wil een lekker rijdende brommer die ongeveer 55 rijdt. (altijd)
Wat moet ik dan doen? (carburateur/sproeier/tandwielverhouding enz.)
Ik hoor het graag!
Groeten, Koen.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Welkom!
Wat voor cillinder heb je?
Dat staat op Een van de koelribben. (bestaat uit 3tekens)
verder is inzakken in de 4 een vaak voorkomend fs1 probleem (zeker met fs1 cillinders)
om dat te verhelpen kun je een hogedruk kop laten maken door Gino bijv
maar ik ben ook wel benieuwd naar je carb.
Is hij 16mm?
En dikke pijp zeg je: 32mm dus?
En is het er een met een schuine achterkant?
En we willen natuurlijk foto's zien, maar daarvoor kun je beter een topic aanmaken in "mijn Yamaha fs1"
Wat voor cillinder heb je?
Dat staat op Een van de koelribben. (bestaat uit 3tekens)
verder is inzakken in de 4 een vaak voorkomend fs1 probleem (zeker met fs1 cillinders)
om dat te verhelpen kun je een hogedruk kop laten maken door Gino bijv

maar ik ben ook wel benieuwd naar je carb.
Is hij 16mm?
En dikke pijp zeg je: 32mm dus?
En is het er een met een schuine achterkant?
En we willen natuurlijk foto's zien, maar daarvoor kun je beter een topic aanmaken in "mijn Yamaha fs1"
Heren, een overweldigend welkom mag ik wel zeggen.
Allereerst, ik ben monteur in de brandbeveiliging, niet bij Eaton
Ik ga alle punten even opschrijven en dan ga ik binnenkort op onderzoek uit.
De brommer staat namelijk niet thuis maar bij mijn vriendin (zodat we samen kunnen toeren
)
en die woont niet naast de deur.
Volgens mij is de uitlaat inderdaad schuin aan de achterzijde.
De bocht is in ieder geval dik, 32 mm.
En ik denk dat er een 16 mm carburateur in het blok huist.
Wat me ook op viel, de kop is breder dan de cilinder... Misstaat niet, maar het viel me wel op..
Uiteraard maak ik ook foto's
Groetjes Koen.
Allereerst, ik ben monteur in de brandbeveiliging, niet bij Eaton

Ik ga alle punten even opschrijven en dan ga ik binnenkort op onderzoek uit.
De brommer staat namelijk niet thuis maar bij mijn vriendin (zodat we samen kunnen toeren

en die woont niet naast de deur.
Volgens mij is de uitlaat inderdaad schuin aan de achterzijde.
De bocht is in ieder geval dik, 32 mm.
En ik denk dat er een 16 mm carburateur in het blok huist.
Wat me ook op viel, de kop is breder dan de cilinder... Misstaat niet, maar het viel me wel op..
Uiteraard maak ik ook foto's

Groetjes Koen.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
marco schreef:Welkom op het forum
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 100km gereden
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 08 mar 2009, 16:54
- Locatie: bemmel