chromeren, verzinken, ...

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Jelle

chromeren, verzinken, ...

Bericht door Jelle »

eerst en vooral zoek ik het bedrijf in belgie dat goed chromeert. Dorfie heeft deze eens vermeld maar ik vind het nergens terug /


dan

als je iets wilt laten verzinken ( emmertje schroefjes) , moet je dat dan voorbewerken? of wat moet je dan doen?

hetzelfde over chromeren.?



Wat moet je juist hoe laten bewerken als je naar origineel kijkt?

bijvoorbeeld wat doe je met frame, achterbrug, buddygrondplaat, naven, die lange platte remplaathouder, ...
noem maar op..

(in mijn geval is het dus een fs1h '73)


in de vakantie begin ik aan project dus ga ik nog heel wat vragen stellen.. :lol:
Martijn

Bericht door Martijn »

Volgens mij alles wat bling zegt moet verchroomt zijn !


Wat mij btw echt tof lijkt is om mn spaken te laten verkoperen (das toch die goudkleurige meuk) En dan de nippels chroom en mn velgen zwart !
Jelle

Bericht door Jelle »

jah maar wat is dan alles :)

ik wil het echt helemaal juist hebben..
eerste keer moet = goede keer


frame is zandstralen en poedercoaten? (matzwart? hoogglans?)
achterbrug idem?
staander idem?

kmteller plaat?
kroonstuk?
balhoofd?
buddyplaat?

ik noem nu mar snel dingen op die in me opkomen..
ik weet het , zijn misschien lastige vragen, maar er zal wel iemand zijn die dit alles weet :)
Jables

Bericht door Jables »

volgens mij moet je frame gewoon zwart gespoten eorden, poedercoaten hadden ze volgens mij toen nog niet.
edje

Bericht door edje »

de frames van fs1 zijn inderdaad allemaal orgineel gespoten. maar poedercoaten schijnt toch beter te zijn. je zou ook je frame kunnen laten verzinken (tegen de roest) en dan spuiten voor de orginele look
voorbewerken doen die bedrijven toch meestal zelf :wink:
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

als je verzinkt kan het je geld schelen als je alles goed schuurt en schoonmaakt, als je laat verchromen let dan op dat ze eerst een koperlaag en dan pas chroom want zonder die koperlaag is het immitatie kwaliteit

het beste chromage bedrijf in belgie is mossu in waasmunster (sint-niklaas, O-vl.)

voor alles wat zwart moet, frame, achterbrug zou ik opteren voor metaliseren en poederlakken, maar zorg dan wel dat alles is waar het nodig is is bijgelast want na metalisatie is lassen moeilijk
Jelle

Bericht door Jelle »

wat doet metaliseren juist?

dankje harmen, mossu zocht ik !
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

steur electroplating in centrum antwerpen (die gast is wel goed gek)
of mannaert hier in dendermonde, daar moet je n beetje chanse mee hebben..

of zelf doen, dan moet je het boek "den ambacht ven het verchromen en vernikkelen" gaan lezen in de stadsbib van antwerpen (boek van 1850 of zo) daaar staat het recept van het zuur in etc..

kende vroeger een student chemie die vliegen chromeerde op zn vensterbank.. het is geen magie zenne hét werk is het pollieren, en het ontvetten, niet het chromeren zelf ;)
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

when men were men, and helmets were for divers
Jelle

Bericht door Jelle »

ik denk dat ik het wel laat doen:lol:
toch bedankt :D
punkemon

Bericht door punkemon »

als je laat verzinken,kun je best gaan voor elektrolitisch vezinken dat is ietsje properder als late dompelen,als je je kader lat doen,draai dan in elk gatje met schroefdraad een boutje in,zodat je na het verzinken nog mooi schroefdraad hebt,anders kan het wel is mooi gan toezitten
ook als je je kadere en dergelijke wil laten poedercoaten,zou ik vragen voor glasparelstralen ipv zandstralen is ook fijner
Jelle

Bericht door Jelle »

Als je iets wil laten chromeren kan je het best bij Mossu doen.

Hier een kleine prijslijst voor Honda daxjes, maar die jij ook dacht'k

2 velgen 4 delen 160
2 rempotten steren 130
2 deksels rempotten 56

1 spatbord voor 50
1 beugel voor spatbord 25
1 spatbord achter 55
1 voet achterlicht 40
1 plaatje achterlicht 15

2 stuur helften 60
1 stuurbevestiging alm. 30
2 fourche benen ijzer 25
1 fourche balhoofd 90
2 onderbuizen balhoofd 45
1 lichtrand 22
1 lichtpot 45

2 zijkanten blok L + R 90
1 kettingscherm alm. 45
1 kettingscherm vleugel 35
1 tandwiel 45
1 karterbeschermer 46
1 plaatje karterbeschermer 11
1 inlaatspruitstuk 14
1 culas deksel rond - geribt 9
1 culas 55
1 kickstrarter 2 delen 22
1 rempedaal 22
1 remstang 11
1 versnellingspook 22
1 zijpoot 22
1 voetsteun vooraan 50
1 plaat benzinetank 18
1 zadelscharnier 2 delen 33
1 slot zadel 22
onderkant zadel 60
1 luchtfilterhuis 33
2 deksels luchtfilter 18

2 voetsteunen achter 40
1 achterbrug 60
1 achterbrug monkey 35

achterveren

2 spieralen 26
2 potten 22
volledig 80


4 pinkers 35
1 bagagerek 50
1 cylinder 65
1 kader 260

Leovicie uitlaat 100
1 uitlaat beschermplaat 30
1 uitlaat pot 50
1 uitlaat bocht 28

uitlaat origineel knalpot 50
1 schermplaat 35
1 bocht 27
2 sierschermen bocht 35
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

ik laat m`n frame deze zomer stralen dan scouperen (soort van verzinken maar dan niet in een bad) en gewoon spuiten

roest hij de komende 20 jaar niet meer :)
Plaats reactie