tandwiel verhouding 5 bak en maat sproeier ???????

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

tandwiel verhouding 5 bak en maat sproeier ???????

Bericht door 1j5 »

Hallo allemaal,

Wie weet de ori tandwielvrhouding van de 5 bak????

Ben met mijn Street aan het testen en hij trekt niet lekker door in de 5


Heb er nu 42-15 op zitten


Ook de juiste maat sproeier die bij deze setup past zou ik graag willen weten

heb er nu een 120 in

De cilinder is de ori FS1 met de stempel in de hals

Uitlaat is ori hoog

Graag zie ik uit naar jullie advies

Groet uit het mooie Sebaldeburen
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Sproeier zou ik eerder richting de 170 kort origineel Mikuni gaan.
De tandwielverhouding zelf is volgens mij wel wat aan de zware kant. Ik meen me te herinneren dat de 5e versnelling van een 5-bak zwaarder is als de 4e versnelling voor een 4-bak. Probeer eens 14 tands voorop?
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Re: tandwiel verhouding 5 bak en maat sproeier ???????

Bericht door GoM!cky »

1j5 schreef:Hallo allemaal,

Wie weet de ori tandwielvrhouding van de 5 bak????

Ben met mijn Street aan het testen en hij trekt niet lekker door in de 5


Heb er nu 42-15 op zitten


Ook de juiste maat sproeier die bij deze setup past zou ik graag willen weten

heb er nu een 120 in

De cilinder is de ori FS1 met de stempel in de hals

Uitlaat is ori hoog

Graag zie ik uit naar jullie advies

Groet uit het mooie Sebaldeburen


Hallo Bart,

Ik heb afgelopen week ook getest met het P-tje (5 bak roterend zoals je street). Daar zit ook een originele hoogtoerige FS1 cilinder op en ook de originele hoge (rechte voor een 1969) uitlaat op en mijn vertanding is 13 - 39 en eerst stak er een sproeier 170 kort Mikuni in en daar verzoop hij mee, bougie NGK BH8S was pikzwart en nat.

Dan heb ik er een 150 sproeier in gezet en gasnaald wat geregeld en carbu afgesteld en nu rijdt hij onwijs lekker!!!!!

Dus ik zou die 15 T vanvoor veranderen naar 14 T en dan een iets groetere sproeier insteken (meestal is 170 voor jouw set up ongeveer goed zoals Tombo, maar ik denk vermoedelijks door de hoge uitlaat karakter dat je ook iets kleiner mag gaan, want bij mij was 170 te groot en 150 perfect!).

Micky
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Hoi Bart,

Op mijn P-tje (met 5 bak) heb ik voor een 14 en achter een 42 tandwiel zitten, kan zonder problemen
door alle versnellingen komen. In ee eerder stadum had ik voor ook een 15 zitten voor, en
toen trok die ook niet door, allee bergaf en de wind in de rug wel :)

Carb is gewoon een 16mm met 160 sproeier bij mij, gasnaald in de 2e stand
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

in mijn street blok zat ook een 160 sproeier en 13/39 (dacht ik)
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Bij mij zat er een 170 in maar de bougi was kletsnat,dus ben eerst naar de 120 gegeaan zal er een kleiner tandwiel voor opzetten

Bedankt voor het advies

Groet Bart
Plaats reactie