Het wat is het waard topic
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
En reviseren is vervangen wat versleten is. Vaak heb je geen nieuwe kruk of kop of kick- of versnellingsas nodig enzo. Als je pech hebt wel, natuurlijk. Maar een blokje dat met en keerringsetje, pakking- en lagerset en nieuwe zuiger en geboorde cilinder weer de wereld rondkan is eigenlijk vaak gewoon en goed gereviseerd blokje. Als er nou een versleten kruk in is blijven zitten, dat is een ander verhaal. Als ik er een set ori punten in zie zitten die er pas een paar 1000 km in zitten, dan vervang ik die ook niet. Rest van de ontsteking is dan nog prima, meestal. Ik heb zelf nog nooit een spoeltje hoeven vervangen. Wel heb ik soms gescheurde carters of assen zonder spiebanen. Dat maakt het weer wat duurder. Maar ik vervang niets waarvan ik vind dat het nog jaren mee kan ook al is het niet meer nieuw.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
als je een gereviseerd auto blok koop zijn alle onderdelen die (kunnen) slijten vervangen.
er zit zelfs een nieuwe olie en water pomp in/op
anders kan je nooit garantie geven.
NIX een krukas heeft ook een lager , deze heeft ook een levens duur.
als je dus een gebruikte kruk gebruikt dan is de levens duur korter.
natuurlijk zijn wij in staat om een kruk goed te beoordelen , maar mijn hand in het vuur doe ik niet.
maar ik begrijp jou en jij mij ook . dat weet ik zeker
er zit zelfs een nieuwe olie en water pomp in/op
anders kan je nooit garantie geven.
NIX een krukas heeft ook een lager , deze heeft ook een levens duur.
als je dus een gebruikte kruk gebruikt dan is de levens duur korter.
natuurlijk zijn wij in staat om een kruk goed te beoordelen , maar mijn hand in het vuur doe ik niet.
maar ik begrijp jou en jij mij ook . dat weet ik zeker
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Haha, ja. In het ergste geval moet een blokje nog eens open bij mij. Gelukkig kan ik dat en zijn mijn prijzen niet zodanig dat je de garantie hebt dat dat nooit nodig gaat zijn. Overigens zijn FS1 bigend lagers overwoestbaar vergeleken bij bijvoordbeeld Honda 4T bigends. Geen idee waar dat aan ligt. Die van en FS1 krijgt alleen wat mengsmering, die van en 4T wordt onder druk door een pompje gesmeerd. Laatste zou toch stukken beter zijn denk je.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
NIX schreef:Haha, ja. In het ergste geval moet een blokje nog eens open bij mij. Gelukkig kan ik dat en zijn mijn prijzen niet zodanig dat je de garantie hebt dat dat nooit nodig gaat zijn. Overigens zijn FS1 bigend lagers overwoestbaar vergeleken bij bijvoordbeeld Honda 4T bigends. Geen idee waar dat aan ligt. Die van en FS1 krijgt alleen wat mengsmering, die van en 4T wordt onder druk door een pompje gesmeerd. Laatste zou toch stukken beter zijn denk je.
mijn idee
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
ginofs1 schreef:hoe kan dat nou, een gereviseerd blokje voor 375 euro
kosten zijn;
goede zuiger 30
boren. 30
goede krukas. 100
skf lagers 35
goede keringen. 20
pakkingen. 10
koppeling platen 10.
drukveertjes 10.
stalen koppelplaat 8
ori puntjes 25
totaal 278 euro
dan blijft er nog 97 euro over .
daar moet je dan een :
kompleet blok , ontsteking , cilinder (origineel), kop voor leveren
en de boel in elkaar zetten en regelen.
wat denken jullie is dit een totaal goed gereviseerd blokje?
denk het niet.
ik noem zo iets een opgeknapt blokje
dus niet een blokje die weer op 0 km begint
Mwah, als je een niet volle krukas koopt ben je ook alweer 40 euro goedkoper uit.
Aan de andere kant, als je dan die ori puntjes voor 25 euro niet koopt en je telt die 2 bedragen op, dan zit je op 65 euro.
50 euri's erbij en je hebt een Gino's Tuning CDI

-
- 100km gereden
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
- Locatie: Werkendam
kheb hier een door van dijk gereviseerd schijfblokje liggen,
nieuwe lagers keringen,
betreft de koppeling, alles nieuw origineel behalve t huis zelf.
nieuwe originele schakel hevel
is een nieuw origineel big endje ingezet
uhm kzal vast wat vergete + het feit dat die door van dijk is gereviseerd.
blok is zonder zijdeksels, zonder onsteking cilinder e.d. en dat moet 200 euro koste dus
nieuwe lagers keringen,
betreft de koppeling, alles nieuw origineel behalve t huis zelf.
nieuwe originele schakel hevel
is een nieuw origineel big endje ingezet
uhm kzal vast wat vergete + het feit dat die door van dijk is gereviseerd.
blok is zonder zijdeksels, zonder onsteking cilinder e.d. en dat moet 200 euro koste dus
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
interessante discussie
zelf houd ik niet van half werk, maar ga ook geen onderdelen onnodig vervangen.
een kleine revisie zou kunnen bestaan uit vervangen van de krukaslagers (de kogellagers), alle keerringen en pakkingen, koppelingsplaten en drukveren, zuigerveren, contactpunten en bougie
mbt een totaalrevisie komt daar krukasrevisie bij, oftwel nieuw drijfstangsetje, kruk meten op slingering en onbalans, koppelingshuis compleet reviseren (de dempingrubbers vervangen), assen mbt schakelen en kickstarten vervangen, versnellingsbaklagers nieuw, eventueel de messing of bronzen busjes in de carters vervangen, eventueel een revisiesetje voor de carburateur, eventueel nieuwe cylinder/zuiger, kop laten vlakken, overal nieuwe boutjes in, etc.
dat is dus zeer uitgebreid en vaak niet nodig, maar mischien wel als je een uitgewoond zeldzaam 69 blokje weer helemaal fris wilt maken.
zelf heb ik twee 2RU blokken liggen voor gebruik, niet gereviseerd, middencarters nooit gesplitst, maar wel met de nodige kilometers achter de rug, in eerste instantie wilde ik ze geheel reviseren, maar nu zit ik er aan te denken om ze zo onder de fs1 te monteren, krijgen alleen nieuwe koppelingsplaten, contactpuntjes, wel komen er nieuwe cylinder/zuiger/kop sets op en nieuwe 16mm mikuni carburateurs erop, die heb ik al liggen.
Uiteraard kijk ik de blokjes visueel goed na en draai ik met de hand aan de krukas om te voelen en horen hoe deze rondgaat.
punt is dat mijn ervaring is dat blokken na revisie bijna altijd olie gaan lekken en vaak niet meer zo fijn draaien als door yamaha in elkaar gezet, tot op heden ben ik er nog niet achter waar dat door komt.
zelf houd ik niet van half werk, maar ga ook geen onderdelen onnodig vervangen.
een kleine revisie zou kunnen bestaan uit vervangen van de krukaslagers (de kogellagers), alle keerringen en pakkingen, koppelingsplaten en drukveren, zuigerveren, contactpunten en bougie
mbt een totaalrevisie komt daar krukasrevisie bij, oftwel nieuw drijfstangsetje, kruk meten op slingering en onbalans, koppelingshuis compleet reviseren (de dempingrubbers vervangen), assen mbt schakelen en kickstarten vervangen, versnellingsbaklagers nieuw, eventueel de messing of bronzen busjes in de carters vervangen, eventueel een revisiesetje voor de carburateur, eventueel nieuwe cylinder/zuiger, kop laten vlakken, overal nieuwe boutjes in, etc.
dat is dus zeer uitgebreid en vaak niet nodig, maar mischien wel als je een uitgewoond zeldzaam 69 blokje weer helemaal fris wilt maken.
zelf heb ik twee 2RU blokken liggen voor gebruik, niet gereviseerd, middencarters nooit gesplitst, maar wel met de nodige kilometers achter de rug, in eerste instantie wilde ik ze geheel reviseren, maar nu zit ik er aan te denken om ze zo onder de fs1 te monteren, krijgen alleen nieuwe koppelingsplaten, contactpuntjes, wel komen er nieuwe cylinder/zuiger/kop sets op en nieuwe 16mm mikuni carburateurs erop, die heb ik al liggen.
Uiteraard kijk ik de blokjes visueel goed na en draai ik met de hand aan de krukas om te voelen en horen hoe deze rondgaat.
punt is dat mijn ervaring is dat blokken na revisie bijna altijd olie gaan lekken en vaak niet meer zo fijn draaien als door yamaha in elkaar gezet, tot op heden ben ik er nog niet achter waar dat door komt.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
- Locatie: Kerkdriel
Mijn 2ru is van '87, dat houdt in dat ik nog sowieso 2 jaar de volle mep (200E) moet betalen voor verzekering. Daarom zit ik erover te denken om een oldtimer frame met kenteken aan te schaffen. Het frame behoudt zijn waarde wel en is een mooie basis voor een later project, daarbij zou het ook nog 300 euro aan verzekeringskosten schelen. Heeft iemand enig idee wat een redelijk frame ( niet doorgerot en goede ophangpunten ) opbrengt?