Motor olie?

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
raaverok

Motor olie?

Bericht door raaverok »

Goedendag,
Ik even een vraagje:
Op mijn FS1 2RU zit een bakje rechts voor motor olie, maar moet er hier echt motor olie in?
En wat voor benzine moet in de tank?

Mvg,
Sjoerd92

Bericht door Sjoerd92 »

Euro 95 moet in de gewone tank.
En Deze olie heb ik in de bakje zitten.
Afbeelding
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Re: Motor olie?

Bericht door GoM!cky »

raaverok schreef:Goedendag,
Ik even een vraagje:
Op mijn FS1 2RU zit een bakje rechts voor motor olie, maar moet er hier echt motor olie in?
En wat voor benzine moet in de tank?

Mvg,

Hallo,

In dat bakje rechts van je 2RU moet 2 takt olie en geen motorolie...

Goede 2 takt olie is Castrol TTS of Putoline.

De motorolie moet enkel ongeveer 600 cc in je motorblok, waar de zwarte peilstok ook zit aan je rechtercarterkap.

Als je echt met benzine wilt rijden, dan kan je gewoon 98 super erin doen en dan zal je oliepompje zelf de menging maken (als je 2 takt olie in dat bakje hebt zitten tenminste), maar ik raad je ten zeerste aan om dat bakje droog te laten en enkel 2 takt gemengd in je tankje te doen en zo te rijden want die pompjes laten het nog al eens graag afweten... en dat is dan met alle gevolgen vandien (smering, vastlopen,...).

Met een goeie 2 takt olie zelf mengen op verhouding 1/35 is wel goed, het zijn oldtimerkes hè en die mogen wat blauw doempen :lol: :D

Cheeers, Micky
raaverok

Bericht door raaverok »

ok, dus als ik het goed begrijp:
1) in de benzinetank gewoon mengsmering, en anders euro 95/98 met 2 taktolie in het reservoir achter het kunstof kapje.
2) in het motorblok (onder het zwarte peilstokje) gewoon motorolie.

niels
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

raaverok schreef:ok, dus als ik het goed begrijp:
1) in de benzinetank gewoon mengsmering, en anders euro 95/98 met 2 taktolie in het reservoir achter het kunstof kapje.
2) in het motorblok (onder het zwarte peilstokje) gewoon motorolie.

niels

:baas: Zo is het!
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Euro 98 is trouwens nergens voor nodig. Euro 95 voldoet voor 99% van de FS1's ;)
Overigens voldoen tegenwoordig alle 2-takt oliën gewoon, echt slechte olie bestaat niet meer. Of je moet een zwaar opgevoerde FS1 hebben, dan is het mss verstandig om duurdere olie te mengen (die verbrand gewoon schoner en laat minder kool na). Ik meng zelf met de minerale olie van Comma, werkt perfect en nooit problemen gehad met 1:35/1:40 mengen
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Zorg dat de motorolie in je blok motorfietsolie is en geen auto-olie. Anders zou je koppeling kunnen gaan slippen.
Kijk eerst even in de FAQ.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

Tombo schreef:Euro 98 is trouwens nergens voor nodig. Euro 95 voldoet voor 99% van de FS1's ;)
Overigens voldoen tegenwoordig alle 2-takt oliën gewoon, echt slechte olie bestaat niet meer. Of je moet een zwaar opgevoerde FS1 hebben, dan is het mss verstandig om duurdere olie te mengen (die verbrand gewoon schoner en laat minder kool na). Ik meng zelf met de minerale olie van Comma, werkt perfect en nooit problemen gehad met 1:35/1:40 mengen

Hey Tombo,

Ik heb toch nergens gezegd dat je 98 MOET gebruiken :wink:

En wat betreft de olieën... er bestaat nog HEEL VEEL verschil in oliën en het is maar met wat je zelf tevreden bent.... :D

Micky
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Ik heb er 1 keer goedkope olie ingedaan maar nooit meer.
Sindsdien altijd Putoline MX5 nooit geen problemen mee.
Kost 12 euro per liter.

Let er wel op dat je tweetakt olie koopt die je kan mixen en geen scooter olie.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie