schakelen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
kooistra

schakelen

Bericht door kooistra »

hallo,

mijn fs1 2RU lekt een beetje versnellingsbakolie en ik had een tijdje niet op de brommer gereden.
ik had dus niet meer precies in de gaten hoeveel olie er nog in zat.
ik ben dus ook zo stom geweest om het niet te controleren toen ik ging rijden. :roll:
bij het opschakelen ging alles prima maar bij het terugschakelen pakte hij de versnelling niet meer en viel dus uit.
ik ben terug naar huis gegaan en heb de olie bijgevult.
als ik nu opschakel gaat het altijd goed maar als ik terug wil schakelen pakt hij vooral bij de eerste en de vrij, de versnelling niet.
als ik dan opschakel en weer terugschakel zonder de koppeling te laten komen pakt hij de versnelling wel!

weet iemand ook hoe ik er voor kan zorgen dat hij de versnelling wel gewoon pakt?
want voor de tijd schakelde hij heerlijk! (dat beviel me veel beter:P)

bedankt,, Thomas.
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

heb je olie bijgevuld tot het streepje?

(anders moet je ff hierin speuren: http://www.fs1forum.com/PDF/Yamaha%20FS ... Manual.pdf)
kooistra

Bericht door kooistra »

nieknatuurlijk schreef:heb je olie bijgevuld tot het streepje?

(anders moet je ff hierin speuren: http://www.fs1forum.com/PDF/Yamaha%20FS ... Manual.pdf)

ja dat heb ik gedaan...
robertehendriks

Bericht door robertehendriks »

Blok uitelkaar, ik denk schakelhevel (arm), of schakelwals.
Wat ik wel vreemd vind is dat de brommer zonder gebruik van de koppelling wel goed schakeld.
Om er achter te komen wat er aan de hand is moet het blok toch uitelkaar, kun je gelijk olie lekkage verhelpen.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ik gok ook een gebroken veertje.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie