Vincent2 schreef:nee , heb net een nieuwe condensator erop gesoldeert maar hij vonkt nog altijd tussen de punten. Heb al gelezen dat die soms nieuw niet werken, maar vind het toch raar. Probleem kan alleen maar condensator nog zijn toch hé?
Heb ook condensator proberen uit te meten met als gevolg één semi verkoolde draad (khad ze aan de 12v batterij van m'n pa z'n moto gehangen aangezien ik geen 6v batterij heb)
Een 6V condensotor gaat natuurlijk de geest geven met veel te hoge spanning, vaak kunnen condensatoren voor bromfietsen iets meer volt verdragen maar staat vaak niet op vermeld.
Wat je niet meet is dat een condensator doorslaat bij een bepaalde frequentie (kortsluit)
Dus sluit jij een condensator aan op een accu waarbij de aansluitdraad gelijk roodgloeiend wordt dan kan die gelijk de afvalemmer in. kortsluiting dus
Mijn condensator was ook stuk...NIET ZON 3 euro ding kopen heeft geen zin...!!!! In ieder geval bij mij niet, had toen duurdere erin gezet en sindsdien loopt ie weer als een zonnetje.
Daan1990 schreef:Mijn condensator was ook stuk...NIET ZON 3 euro ding kopen heeft geen zin...!!!! In ieder geval bij mij niet, had toen duurdere erin gezet en sindsdien loopt ie weer als een zonnetje.
nee heb er nu gelijk 3 goeie gekocht, ben nu aan het wachten op soldeerpen. Maar één v/d drie heeft wel 2 pinnetjes ipv 2 draadjes.. what's up with that?
En de andere 2 hebben niet dat ijzeren clipje aan het uiteinde dat je aan ge contactpunten vijst (maar gewoon draad is ook goed zeker? Of ik kan altijd van m'n oude condensator dat ijzertje eraf snijen..)
Ik weet niet hoe dat zit met die pinnetjes maar gewoon zorgen dat er een plus draadje ergens aan vast zit en dat de buitenkant van de condensator contact maakt met de rest van de brommer en dan is het allemaal goed. Maar wat moet je er met 3 als een goede goed genoeg is?