Hij is bijna klaar mijn restauratieproject een 2f2 uit '78,.blokje volledig gereviseerd (fotoos komen als ie klaar) is moet de koppeling en ontsteking nog monteren Maar wat doe ik in mijn tank als ik hem straks gaat starten. ik heb geen autolub meestal lees ik tussen 1:20 1:30.maar uit de pomp komt 1:50 nou weet ik het niet meer. wil dus graag weten wat de fs1 forumleden tanken
ik meng zelf, 1:40 maar dan wel vol-synthetisch. Af en toe als ik wel eens aan de pomp tank, tank ik altijd voor de helft 1:50 en de andere helft 1:25.
Het gaat allemaal niet zo nauw hoor.. of je nou 1:20 of 1:40 mengt maakt tegenwoordig niet zo veel uit.. Ik koop altijd 2-takt olie bij de hema, dat kost maar 4,75, terwijl het bij de pomp soms wel 11 euro kan kosten. De kwaliteit daarvan is misschien wel iets beter maar ik merk er niks van. Als ik jou was zou ik gewoon rond de 1:30 mengen dan zit je altijd goed.
Ik meng de goedkoopste 2-takt olie gewoon, van de Halfords of een grote jerrycan van de Velba (automaterialenzaak).
BTW, ik heb dit topic even verplaatst
Advies van de lokale bromboer is euro95 met 2-takt olie, altijd zelfde olie gebruiken 2 verschillende merken kunnen negatie reageren op elkaar.
benzines van tegenwoordig kon je niet telang bewaren enkele weken maar dus bij lang stilstaan benzine verwijderen uit je brommer , schijnt heel slecht voor de motor te zijn
Ik doe ook 95, met 1:30 motul er bij, half syntethisch, ben met een vriend aan het regellen om grote lading mengsmering voor lage prijs, maar wel dan helemaal synthetisch te kopen!
ik meng altijd 1:35, is prima en bij meer mengen gaat ook je hele uitlaat vol olie zitten bij mij was het zo erg dat er gewoon spetters uit kwamen aan de achterkant.