ombouwen tot bakbrommer weet ik vrij veel van

jaar geleden konden alle bakbrommers in nederland niet eens een kenteken krijgen zelfs de fabrieksbakbrommers niet. Ze voldeden niet aan de eisen.
laat staan zelfbouw bakbrommers. Uiteindelijk is het allemaal toch gelukt.
Ik weet niet wat je om wilt bouwen tot bakbrommer maar je zou iedere willekeurige brommer kunnen ombouwen tot bakbrommer maar of dat zo slim is denk ik niet

. Je kunt het beste crossbrommers daarvoor gebruiken ofzo met een hele stevige achterbrug. Deze achterbrug krijgt namelijk heel veel te verduren! als je een bocht maakt blijft deze recht staan (kan niet zoals een gewone brommer schuin door de bocht) hierdoor komen er grandioze krachten te staan op het achterwiel/achterbrug. vele achterbruggen bezwijken hier ook onder. MIjn bakbrommer had een achterbrug die 2 tot 3 keer zo dik was als die van een fs1.
Verder moet je een sterk blok hebben om die dat vele gewicht beetje normaal op gang kan krijgen
en ja als je zoiets volgens de regels maakt mag het wel.
mag niet breder als 120cm zijn geloof ik en je moet 3 achterlichten hebben. Bepaald aantal reflectoren, 2 koplampen, alles moet naar behoren zijn. dat wordt dan allemaal gekeurd bij rdw.(kost je wel flink wat).
misschien moet je eens op dit forum kijken, hier staat wel het een en ander:
http://www.phpbbplanet.com/forum/index. ... bakbrommer
greets bram
over zijspan weet ik nix:P