Van site van Yampe: ik heb bijna alle originele kleuren in huis deze kleuren heb ik zelf ontwikkeld en zijn zo goed als identiek aan de originele kleuren
ik heb hier recepten van gemaakt maar helaas die geef ik niet vrij het is wel mogelijk om de verf bij mij te bestellen
prijs per halve liter metallic kleur 90,- euro unie kleur 55,- euro blanke lak 35,- euro
Jeti schreef:Van site van Yampe: ik heb bijna alle originele kleuren in huis deze kleuren heb ik zelf ontwikkeld en zijn zo goed als identiek aan de originele kleuren
ik heb hier recepten van gemaakt maar helaas die geef ik niet vrij het is wel mogelijk om de verf bij mij te bestellen
prijs per halve liter metallic kleur 90,- euro unie kleur 55,- euro blanke lak 35,- euro
Volgens mij stond datzelfde stukje eerst op de site van Peter, dus Yampé heeft denk ik ook de codes en recepten overgenomen.
FS1SE schreef:alles is tot en met 76 met inkt gespoten
Weet je dat zeker henk? Mij is altijd wijs gemaakt dat de inktlak tot en met 73 gebruikt is.
en ik geloof dat wel omdat het lakwerk er vanaf 74 gewoon anders uit ziet.
Het is mij destijds ook verteld bij een yamaha dealer, maar als jij het zegt
henk neem ik dat wel aan al heb ik bij sommige kleuren wel mijn twijfels.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
als je de kleuren gaat vergelijken met modelen na 76 dan denk je er wel anders over nieuwe modellen zit allemaal veel minder diepte in de lak
maar heb uiteraard de wijsheid niet in pacht
Jeti schreef:Van site van Yampe: ik heb bijna alle originele kleuren in huis deze kleuren heb ik zelf ontwikkeld en zijn zo goed als identiek aan de originele kleuren
Volgens mij stond datzelfde stukje eerst op de site van Peter, dus Yampé heeft denk ik ook de codes en recepten overgenomen.
Yampe = Yamahafs1.com = Peter
Of bedoel je een andere Peter?
Tombo schreef:Ik dacht ook dat Yampe zoveel mogelijk originele kleurdelen heeft laten scannen, mss moet je het aan hun eens vragen
Yampe dacht het niet, maar wel de andere Peter die vroeger in s'Hertogenbosch een shop had.
Yampe en Peter werken nu samen.
Maar Yampe is dat voor 1,5 jaar geleden ook mee begonnen meen ik mij te herinneren (hij heeft namelijk ook wat kleurdelen van Niels geleend, en van Ben dacht ik)
FS1SE schreef:als je de kleuren gaat vergelijken met modelen na 76 dan denk je er wel anders over nieuwe modellen zit allemaal veel minder diepte in de lak maar heb uiteraard de wijsheid niet in pacht
Dat klopt wel wat je zegt henk als ik naar mijn paarse 73 tank kijk en leg er een 74 paars naast dan mis ik de diepte zeg maar.
datzelfde zie je ook bij dat blauw van 74 en baja bruin van 74 en yvi green van 75.
blauw van 76 heeft wel weer meer diepte en mettalic rood van 78 ook wel maar toch minder dan bij de plaatjes tanken zeg maar.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Yampe = Yamahafs1.com = Peter Of bedoel je een andere Peter?
Eerst had je in Den Bosch nog Peter Kempe zitten, die wordt hier bedoelt denk ik !!!!!!!!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Iedereen heet Peter in de FS1 wereld, dat is juist het probleem.
Peter Kempe is samen gegaan met Yampe, Peter Kempe was de oorspronkelijke yamahafs1.com, Yampe had toen nog bromfietsallerlei.nl
En hun zoons, de opvolgers, heten vast ook Peter.
Eigenlijk heet ik ook Peter, maar dat vertel ik niet. En jullie allemaal ook. Maar ja, dan wordt het helemaal zo verwarrend. Alleen Pee Peter heeft zijn naam niet veranderd (dat hoeft ook niet als alle anderen het doen)
Tombo schreef:Iedereen heet Peter in de FS1 wereld, dat is juist het probleem. Peter Kempe is samen gegaan met Yampe, Peter Kempe was de oorspronkelijke yamahafs1.com, Yampe had toen nog bromfietsallerlei.nl
FS1SE schreef:als je de kleuren gaat vergelijken met modelen na 76 dan denk je er wel anders over nieuwe modellen zit allemaal veel minder diepte in de lak maar heb uiteraard de wijsheid niet in pacht
Dat klopt wel wat je zegt henk als ik naar mijn paarse 73 tank kijk en leg er een 74 paars naast dan mis ik de diepte zeg maar. datzelfde zie je ook bij dat blauw van 74 en baja bruin van 74 en yvi green van 75. blauw van 76 heeft wel weer meer diepte en mettalic rood van 78 ook wel maar toch minder dan bij de plaatjes tanken zeg maar.
dat klopt ook want ze het wel het zelfde maar is anders 73 is meer naar de paarse kant en 74 meer naar de rode kant
ja waarom ze het het zelfde noemde zal altijd een raadsel blijven denk ik
Ik begrijp het zo,n beetje als ik de fs1 in de juiste kleur wil hebben dan kan ik zoeken tot ik een ons weeg en dan mag ik nog wel ff met mijn 120 kilo.
Dus ga ik gewoon de fs1 laten spuiten in de kleur wat ik het er mooist bij vind passen .
Als ik hem zover heb zal ik wel es proberen om een foto te plaatsen .
Ik ben in iedergeval blij dat ik mijn hobby weer op heb kunnen pakken en we maken er wat moois van.
ik zou toch proberen om of een orri kleur te zoeken, gewoon even wat rond mailen(de spuiter van john kan het ook erg goed, is geen inktlak maar ziet er super uit)
of een kleur zoeken die totaal niet op orri lijkt, anders is het eigenlijk zonde, vind ik