Wie heeft er hier ervaring met het polijsten van naven

En welke spullen/materiaal heb je er voor nodig
Groet, Bart
Tombo schreef:Ik, en het gaat perfect, kost alleen tijd en moeite.
Ik heb een paar lappenschijven, en een aantal blokken met polijstpasta. Wat ik eerst vaak doe is het eerst met gewoon schuurpapier schuren, naar steeds fijner (ik had eerst tot korrel 2000 WP), en dan pas gaan polijsten met de borstels. Dan krijg je het echt als chroom
GoM!cky schreef:Ik heb al een paar setjes naven laten doen en zelf gedaan...
Je hebt een goede sterke +/- 2 pK motorblok nodig dat zo rond de 1500 toeren/minuut draait.
Hij mag vooral niet stilvallen bij drukzetten...
Daarnaast heb je lappenschijven nodig (Pferd is een goei merk) en ik gebruik dan 2 soorten polijstpasta.
Eerst ontbloot ik de naaf van alle vuil en krassen met een zachte (dure) staalborstel die aangedreven is door een slijpmolen, daarna pak ik waterschuurpapier met hele fijne korrel om de oneffenheden weg te schuren en dan kan het polierwerk beginnen!
Voor het groffe werk de witte pasta en dan afwerking met blauwe pasta voor hoogglans.
Ik kan foto's posten van mijn laatste resultaat als je wil Bart...
1j5 schreef:GoM!cky schreef:Ik heb al een paar setjes naven laten doen en zelf gedaan...
Je hebt een goede sterke +/- 2 pK motorblok nodig dat zo rond de 1500 toeren/minuut draait.
Hij mag vooral niet stilvallen bij drukzetten...
Daarnaast heb je lappenschijven nodig (Pferd is een goei merk) en ik gebruik dan 2 soorten polijstpasta.
Eerst ontbloot ik de naaf van alle vuil en krassen met een zachte (dure) staalborstel die aangedreven is door een slijpmolen, daarna pak ik waterschuurpapier met hele fijne korrel om de oneffenheden weg te schuren en dan kan het polierwerk beginnen!
Voor het groffe werk de witte pasta en dan afwerking met blauwe pasta voor hoogglans.
Ik kan foto's posten van mijn laatste resultaat als je wil Bart...
Heb ik al gezien je kan je haar er in kammen
GoM!cky schreef:butt head schreef:boormachiene
lappenkop
belchrom alu
en een beetje gedult moet voldoende zijn
Ik denk dat jij engelen-geduld hebt als jij naven kan polijsten met een boormachine![]()
butt head schreef:GoM!cky schreef:butt head schreef:boormachiene
lappenkop
belchrom alu
en een beetje gedult moet voldoende zijn
Ik denk dat jij engelen-geduld hebt als jij naven kan polijsten met een boormachine![]()
nee valt mee
met de boor machiene gaat het prima die draait ook 3000 toeren onbelast
schuuren doe ik niet aan is aleen maar extra werk als het al glad is enkel op poetsen en met een uur glimt het als een zonetje