Sublieme verschillen tussen FS1 onderdelen

Alles over de techniek en sleutelen
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

fs-ael schreef:tot 73 hebben de frame's ook geen montage gaten + bobbel voor het helm slot

heb een 73 frame waar de montage wel op zit voor helmslot
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs-ael »

hier staan er ook 1 zonder, en ook 1 met dus ze zullen het half 73 wel bedacht hebben :wink:
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

GoM!cky schreef:
NIX schreef:Neutraalaanwijzer oude modellen is ook metaal. Nieuwe zijn helemaal van kunststof. => Heb je hier een foto van misschien, dat wist ik nog niet en dat zou ik wel graag eens willen zien eigenlijk... Bedankt!!

En frames hebben veel kleine verschillen. een Duits 468 frame heeft een stuurslot op het balhoofd zitten. de 3E9 en 2RU hebben alleen een gat onder tank voor de kabelboom. De oudere modellen hebben er 2 aan elke kant. Vanaf de 3E9 zit er boven het achterspatboard een groot gat. De oudere frames hebben dat niet. Ook de voorste achterspatboard steuntjes zijn op oude frames 2 losse hoekjes, waar de nieuwere frames een soort van beugel hebben en de sheriff een draadgat. FS1 frames hebben veel draadgaten voor het zijcontact maar niet het centrale gat voor een kapje met schroef, waar bij latere frames zonder zijcontact alleen de gaten nog zitten. De laatste frames missen ook deze gaten. FS1 frames hebben ook een draadgat voor de clignoteur voor de accubak. De accurekjes verschillen ook. Die zijn met verschillende dieptes en verschillende plaatsen voor de gelijkrichter en clignoteur. De oude clignoteurs die op het frame zitten zijn kleiner en hangen aan een rubberdopje. Ook hebben de oude kabelbomen veel pennnetjes en geen stekkers. Ik heb verschillende tellerplaten met gaten of alleen inhammen voor tellerbevestiging. De eerste 378 platen hebben ook de gaten voor het contactslot verdraaid zitten tov de latere platen. Dat betekent dat de contactsloten dus ook verschillen. Stuurarmaturen zijn ook verschillend. De oude trommelrem armaturen hebben een toeterknopje dat mist op op de 2RU. Ook gaat vanaf de 3E9 (dacht ik) de bedrading niet meer door het stuur en kunnen de armaturen verdraaien ten opzichte van het stuur. Veel oude armaturen vonden de dood als iemand met wat kracht ze even dacht te vredraaien en op zijn minst slecht zijn ze flink met een vijl bewerkt om te passen op een aftermarketstuur zonder de gaten.

Ik bedenk er later nog wel een paar.

Oud type metalen vrijstandaanwijzer:
Afbeelding
Kijk eerst even in de FAQ.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Een 2ru heeft ook aan de voor rem handle een langere schoef voor de remlichtschakelaar.

De 378 met opstaand ulo achterlicht heeft een goot achterspatbord en een dik rubber achter t achterlicht.
de 1j5 van 76 heeft ook dat rubber maar geen gootspatbord meer.

De 378 dx en de 1j5 dx van 76 hebben een chromen ring in het spatbord vanaf 77 is dat een rubber ring.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie