The big small question topic, part 5
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Site Admin
Motordelen hoofdzakelijk.
Plaatwerk zoals tanks en zijkastjes ed. kan je vergeten, dat is al jaren op.
Zadels kan ook nog (2RU modellen) maar daar betaal je vele honderden euro's voor.
Je kan de delen op partnummer opzoeken in de partslist (bijv. die hier op het forum staan) en dan naar Yamaha gaan en dat nummer bestellen.
Je weet dan direct of het leverbaar is en je hebt het, als het leverbaar is, de volgende dag in huis
Plaatwerk zoals tanks en zijkastjes ed. kan je vergeten, dat is al jaren op.
Zadels kan ook nog (2RU modellen) maar daar betaal je vele honderden euro's voor.
Je kan de delen op partnummer opzoeken in de partslist (bijv. die hier op het forum staan) en dan naar Yamaha gaan en dat nummer bestellen.
Je weet dan direct of het leverbaar is en je hebt het, als het leverbaar is, de volgende dag in huis

-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Site Admin
-
- 7500km gereden
-
- Site Admin
-
- 7500km gereden
Ik ga gewoon bellen
alleen welk partsnummer ik dan nodig heb?
257 heb ik hier wel liggen. Maar die ging veels te hard XP
dus zoek een laagtoerige koppel cillinder: f5b
of zijn er andere die daar op lijken?
Ik zie bij de parts list van 1977 wel een partsnummer staan bij de cillinder. Maar welke cillinder is dat dan?

alleen welk partsnummer ik dan nodig heb?
257 heb ik hier wel liggen. Maar die ging veels te hard XP
dus zoek een laagtoerige koppel cillinder: f5b
of zijn er andere die daar op lijken?
Ik zie bij de parts list van 1977 wel een partsnummer staan bij de cillinder. Maar welke cillinder is dat dan?
257 te hard?
volgens mij is er dan wat aan gekloot want normaal zijn die dingen niet vooruit te branden dacht ik.
mijn 257 loopt ook dikke 60 maar da komt omdat er een overmaat zuiger inzit en dus ook iets groter is dan standaard
maar voorzover ik weet loopt een f5b iets harder en heeft meer koppel dan een 257.
volgens mij is er dan wat aan gekloot want normaal zijn die dingen niet vooruit te branden dacht ik.
mijn 257 loopt ook dikke 60 maar da komt omdat er een overmaat zuiger inzit en dus ook iets groter is dan standaard
maar voorzover ik weet loopt een f5b iets harder en heeft meer koppel dan een 257.
-
- 7500km gereden
@fyer
mijn 257 is ook eerste overmaat ofzo.
En er zat een zuiger met spoelpoorten in (maar dat hoort niks te verschillen?)
Maar ziet er zeer netjes uit. Lijkt gewoon onverkloot. Maar hij liep er wel bijna 90mee
daarbij maakte hij wel gighantisch veel toeren. Die cillinder ga ik ook zeker niet weg doen..
@wimmel o
met een oude tandenborstel. BRäkleen (remmenreiniger) of in een bakje leggen met zo'n gebit reiniger tablet.
mijn 257 is ook eerste overmaat ofzo.
En er zat een zuiger met spoelpoorten in (maar dat hoort niks te verschillen?)
Maar ziet er zeer netjes uit. Lijkt gewoon onverkloot. Maar hij liep er wel bijna 90mee

@wimmel o
met een oude tandenborstel. BRäkleen (remmenreiniger) of in een bakje leggen met zo'n gebit reiniger tablet.