waarom is de oude techniek nou beter????

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is

liever oude/nieuwe techniek

ouwe techniek
10
59%
nieuwe techniek
7
41%

Totaal aantal stemmen: 17

Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

een trommelrem kan blokkeren en schifremmen doen dat eigenlijk nooit
en schijfremmen zijn makkelijker in onderhoud
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

Roberto.B schreef:een trommelrem kan blokkeren en schifremmen doen dat eigenlijk nooit

vervang het woord schijfrem in trommelrem en het woord trommelrem in schijfrem, en dan heb je volgens mij gelijk
trommelrem is volgens mij onderhoudsvriendelijker, veel minder onderdelen (in vergelijking met de rempomp van een schijfrem), en de remolie van een schijfrem is bijtend, het vreet je lak er snel af
een schijfrem blokkeert vrij snel, waarom hebben ze anders ABS uitgevonden?
Monkeymadness

Bericht door Monkeymadness »

ABS is niet standaard als je een schijfrem hebt...

ABS is een hulpmiddel om toch te stoppen als je voorwiel blokkeert door bv sneeuw/ijzel/zware regenval.

En ik blijf erbij dat m'n 4 zuigerklauw en 190mm remschijf jullie Rommelremmetjes er allemaal uitremt...
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

nieknatuurlijk schreef:maar tog... beter goed spul dan goedkoop spul :wink:

Voor sommige mensen gaat dit niet op. En die rijden op een scooter. :roll:
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

Frederik schreef:
Roberto.B schreef:een trommelrem kan blokkeren en schifremmen doen dat eigenlijk nooit

vervang het woord schijfrem in trommelrem en het woord trommelrem in schijfrem, en dan heb je volgens mij gelijk
trommelrem is volgens mij onderhoudsvriendelijker, veel minder onderdelen (in vergelijking met de rempomp van een schijfrem), en de remolie van een schijfrem is bijtend, het vreet je lak er snel af

ik dacht meer aan de trommelrem van een auto die heeft veel meer onderdelen dan een schifrem van een auto
Monkeymadness

Bericht door Monkeymadness »

en trommelremmen van een auto zijn ook hydraulisch bediend, met wielremcilinders. En die moet je meestal vaker vervangen dan de remvoering!
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Roberto.B schreef:
Frederik schreef:

ik dacht meer aan de trommelrem van een auto die heeft veel meer onderdelen dan een schifrem van een auto

Een trommel rem is juist niet onvriendelijker omdat de 'remstof' zich ophoopt in de trommel. Bij een schijfrem waait dat naar de grote jachtvelden 8) Dus als je de trommelrem wilt schoon maken moet je iets meer doen dan even de klauw lostrekken!
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

hoe vaak maak je nou een trommelrem schoon???
geo

Bericht door geo »

nieknatuurlijk schreef:hoe vaak maak je nou een trommelrem schoon???

alleen als je de schoenen vervangt.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

In de garage waar ik werk (motorfietsen dan) worden de remmen bij elke beurd schoon gemaakt hoor.
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Zwepper »

mijn eigen ervaring is als je schijfrem werkt heb je een geweldige rem !
maar wat een gekut om dat spul goed te krijgen, niks voor mij.
Heb er zelf een gehad alles geheel vernieuwd maar remmen deed die niet, toen maar verkocht een een trommel vork met wiel gekocht en dat remt nog steeds perfect!
Maar mijn maat heeft ook nog een fs1 gehad met een schijfrem maar dat remt wel echt goed je staat gelijk stil :lol:
Plaats reactie