waarom is de oude techniek nou beter????
-
- 250km gereden
Roberto.B schreef:een trommelrem kan blokkeren en schifremmen doen dat eigenlijk nooit
en schijfremmen zijn makkelijker in onderhoud
vervang het woord schijfrem in trommelrem en het woord trommelrem in schijfrem, en dan heb je volgens mij gelijk
trommelrem is volgens mij onderhoudsvriendelijker, veel minder onderdelen (in vergelijking met de rempomp van een schijfrem), en de remolie van een schijfrem is bijtend, het vreet je lak er snel af
een schijfrem blokkeert vrij snel, waarom hebben ze anders ABS uitgevonden?
Frederik schreef:Roberto.B schreef:een trommelrem kan blokkeren en schifremmen doen dat eigenlijk nooit
vervang het woord schijfrem in trommelrem en het woord trommelrem in schijfrem, en dan heb je volgens mij gelijk
trommelrem is volgens mij onderhoudsvriendelijker, veel minder onderdelen (in vergelijking met de rempomp van een schijfrem), en de remolie van een schijfrem is bijtend, het vreet je lak er snel af
ik dacht meer aan de trommelrem van een auto die heeft veel meer onderdelen dan een schifrem van een auto
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
Roberto.B schreef:Frederik schreef:Roberto.B schreef:een trommelrem kan blokkeren en schifremmen doen dat eigenlijk nooit
ik dacht meer aan de trommelrem van een auto die heeft veel meer onderdelen dan een schifrem van een auto
Een trommel rem is juist niet onvriendelijker omdat de 'remstof' zich ophoopt in de trommel. Bij een schijfrem waait dat naar de grote jachtvelden

- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
- Zwepper
- 2500km gereden
mijn eigen ervaring is als je schijfrem werkt heb je een geweldige rem !
maar wat een gekut om dat spul goed te krijgen, niks voor mij.
Heb er zelf een gehad alles geheel vernieuwd maar remmen deed die niet, toen maar verkocht een een trommel vork met wiel gekocht en dat remt nog steeds perfect!
Maar mijn maat heeft ook nog een fs1 gehad met een schijfrem maar dat remt wel echt goed je staat gelijk stil
maar wat een gekut om dat spul goed te krijgen, niks voor mij.
Heb er zelf een gehad alles geheel vernieuwd maar remmen deed die niet, toen maar verkocht een een trommel vork met wiel gekocht en dat remt nog steeds perfect!
Maar mijn maat heeft ook nog een fs1 gehad met een schijfrem maar dat remt wel echt goed je staat gelijk stil