zuigertunen
zuigertunen
wat zou je nog met een fs1 zuiger kunnen doen om je fizzy beter/sneller te laten lopen??
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Maakt niks uit, daar is al menig discussie over gevoerd
Iig, het maakt niks uit om gaten in je zuiger te maken, ala Yamaha RD enzo, of om je cilinderhemd korter te maken zoals Puch of Kreidler. Dit omdat een Yamaha carterinlaat heeft, met membraan of roterende inlaat. Hiermee bepaald het membraan (of de schijf) de inlaattiming, niet je zuiger

Iig, het maakt niks uit om gaten in je zuiger te maken, ala Yamaha RD enzo, of om je cilinderhemd korter te maken zoals Puch of Kreidler. Dit omdat een Yamaha carterinlaat heeft, met membraan of roterende inlaat. Hiermee bepaald het membraan (of de schijf) de inlaattiming, niet je zuiger
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
YamaSam schreef:hij weegt wel iets minder dan misschien?
True, maar dat zal niet echt merkbaar meer vermogen geven denk ik.
@edje, wat jij zegt klopt, je spoelpoort (of uitlaatpoort) blijft dan langer open. Dat is makkelijk om te kijken of een bepaalde timing beter loopt zonder je cilinder te verkloten. ALleen moet je dan wel zorgen dat je altijd dezelfde soort zuiger hebt (iig met dezelfde maten enzo).