wazige vastlopers

Alles over de techniek en sleutelen
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

wazige vastlopers

Bericht door rise and shine »

hallo allemaal.

ik heb nu al een hele tijd last van vastlopers met m'n 2rutje, en ik snap er nix meer van :?
inmiddels zitten er een nieuwe cylinder, zuiger en zuigerveren(gap ~0.30).
nergens een plek van valse lucht kunnen ontdekken, de sproeier is inmiddels 170 en de bougie 8
hulp gevraagd
heeft er IEMAND een idee hoe ik dit kan oplossen?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Wat is je bougiekleur? Daaraan kan je aflezen of je sproeier te groot of te klein is.
Reed je altijd goed warm?
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Misschien stomme vraag, maar je weet het nooit...
Rij je mengsmering of op de pomp ?
Doet de oliepomp het ?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

staat de ontsteking optijd dit scheelt ok vet veel
punkemon

Bericht door punkemon »

als je met een oliepomp rijd,kijk dan is of alles goed is aangesloten!!en alle darmpjes goed bekijken en aansluitingen
Jables

Bericht door Jables »

een vriend van mij heeft daar ook last van gehad, dan wel met zijn honda ss50, maar bij hem lag het aan de krukas, die had te veel speling. Misschien is dat bij jouw ook zou, als hij verder rijk genoeg is afgesteld
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

punkemon schreef:darmpjes


8)
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

de bougie is mooi koffiemetmelkbruin
de oliepomp zit dr nog op en werkt goed. hij smeert flink(dikke walmen als ie koud is :D )
ontsteking is aardig goed afgesteld, is niet perfect, maar heeft minimale afwijking
ik rijd ook wel redelijk warm, maar word (te) snel warm
de kukas speling zou ik niet weten, maar maakt dat veel uit?

in ieder geval bedankt voor deze reply's, helaas doet hij het nog steeds niet :cry:
Jasperb

Bericht door Jasperb »

Niels schreef:
punkemon schreef:darmpjes


8)

allé mijn nafdarmpje is verstopt, ámai dan moet ik de carbu ook maar even uitkuisen
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

lol
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

rise and shine schreef:ontsteking is aardig goed afgesteld, is niet perfect, maar heeft minimale afwijking
ik rijd ook wel redelijk warm, maar word (te) snel warm


nog noawkeuriger op 1.8 zetten, had ik ook
Riemer

Bericht door Riemer »

tapeinden teveel aangedraaid?

hoeveel speling heb je tussen je zuiger en zuigewand.
haal de veren eens van de zuiger (voorzichtig, goed ondthouden wie waar zat(mag niets uitmaken, maar toch))
leg de cilinder op de kop op een vlak iets, een glasplaat of de werkbank ofzo. laat de zuiger in de cilinder vallen.
als het goed is gaat hij eerst vrij snel naar beneden, en na een tijdje plots veel langzamer.

hoe goed heb je de cilinder ingereden? is eeenorm belangrijk voor het verdere leven van de cilinder.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

de tapeinden net strak genoeg.
de speling tussen de zuiger en de wand is volgens boekje, maar dat laten vallen heb ik nog niet gedaan...
net ff stukje gereden, 5 km, geen vastloper gehad(eerst was het na 1 km al zover), maar als ik in zijn 3 doortrek naar 55, en doorschakel, zakt ie in z'n 4 weer terug...(terwijl hij in de 3 wel power heeft. verder loopt ie niet statoinair en moet de choke open.
beter maar bij langna niet goed, suggesties?
Martijn

Bericht door Martijn »

Je moet niet gelijk doortrekken naar 55 in zn 3 ;)

Ik rij altijd in met een max snelheid van 45 km, en laat m niet echt toeren maken. Gewoon rustig rijden.

Wat is je verdere setup ?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

rise and shine schreef:de tapeinden net strak genoeg.
de speling tussen de zuiger en de wand is volgens boekje, maar dat laten vallen heb ik nog niet gedaan...
net ff stukje gereden, 5 km, geen vastloper gehad(eerst was het na 1 km al zover), maar als ik in zijn 3 doortrek naar 55, en doorschakel, zakt ie in z'n 4 weer terug...(terwijl hij in de 3 wel power heeft. verder loopt ie niet statoinair en moet de choke open.
beter maar bij langna niet goed, suggesties?

Als je met choke moet rijden moet je zowiezo eerst de carburateur goed afstellen.
Plaats reactie