volgens mijn bescheiden menig zal het luchtfilter geen invloed hebben want het is zelfs van toepassing als de carter kap eraf is dus voldoende lucht zou ik zeggen.
Tombo schreef:Dat zat waarschijnlijk je luchtfilter verstopt o.i.d.
dat lijkt me sterk, mn pa zei dat ie zo "valse lucht" aan ging zuigen.... (dan zal die het waarschijnlijk fout hebben??!) maar waarom valt mn brommer zo dan uit als ik mn choke niet gebruik??! dit snap ik dan niet echt meer.... (verder zal ik het maar overlaten aan de experts van het forum)
Lucht die niet via het filter wordt aangezogen wordt ook valse lucht genoemd. Die is echter hooguit niet helemaal gezuiverd. Op de motorloop hoort dat geen merkbaar effect te hebben.
Als de gasschuif helemaal beneden is, hoort de motor niet in toeren te blijven hangen. Zit er een klein beteje speling op de buitenkabel? Je carb hoor je helemaal op het spruitstuk te schuiven. Koop een ander afdekkapje als je huidige niet past. Als je op de chokeknop duwt, blijft het gas dan ook hangen?
Persoonlijk ben ik niet dol op imi carbs. Beter koop je een originele gebruikte.
ben bezig met het afstellen van de FS1 setup 16mm carb en spruitstuk bos demper 32mm 13/44 tanwielverhouding 3E8 cilinder met gevlakte kop nu heb ik een sproeier geplaatst van 200 na eerder sproeiers geplaatst te hebben rijdt hij redelijk alleen als het gas los laat dan loopt hij niet meteen terug in toeren maar dat gaat langzaam wie heeft er een idee?
Sproeier 170 erin doen luchtstelschroef anderhalve slag uitdraaien dan moet ie goed lopen.
ik reed vroeger fs1 cil 16mm carb met 170 sproeier en heb nooit gewisseld reed altijd perfect.
en met een f5b 60cc deed ik altijd sproeier 150 en nog steeds en natuurlijk wel de orginele.
het probleem is getackled
het was inderdaad vals lucht.
carb niet ver genoeg op het 16mm spruitstuk.
en vals lucht op de pakking tussen spruitstuk en blok.