nalopen met gas los
nalopen met gas los
Beste Forum leden
ben bezig met het afstellen van de FS1
setup
16mm carb en spruitstuk
bos demper 32mm
13/44 tanwielverhouding
3E8 cilinder met gevlakte kop
nu heb ik een sproeier geplaatst van 200
na eerder sproeiers geplaatst te hebben rijdt hij redelijk
alleen als het gas los laat dan loopt hij niet meteen terug in toeren maar dat gaat langzaam
wie heeft er een idee?
ben bezig met het afstellen van de FS1
setup
16mm carb en spruitstuk
bos demper 32mm
13/44 tanwielverhouding
3E8 cilinder met gevlakte kop
nu heb ik een sproeier geplaatst van 200
na eerder sproeiers geplaatst te hebben rijdt hij redelijk
alleen als het gas los laat dan loopt hij niet meteen terug in toeren maar dat gaat langzaam
wie heeft er een idee?
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
denk ook valse lucht.............een 200 sproeier is erg groot voor deze setup..........zou iets van 150/160 moeten zijn en dat is al aan de rijke kant
waarbij ik zeg dat ik ook een fs1 heb die alleen goed loopt met een 200 sproeier, voor mij een raadsel maar ik laat het zo............ding loopt perfect
check alle pakkingen en andere afdichtingen, vooral de voetpakking, spruitstuk...........keiharde krukaskeerringen kunnen dit verschijnsel ook geven
zit je carb wel goed vast..........dat soort zaken
waarbij ik zeg dat ik ook een fs1 heb die alleen goed loopt met een 200 sproeier, voor mij een raadsel maar ik laat het zo............ding loopt perfect
check alle pakkingen en andere afdichtingen, vooral de voetpakking, spruitstuk...........keiharde krukaskeerringen kunnen dit verschijnsel ook geven
zit je carb wel goed vast..........dat soort zaken
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
zo wat een info
de grap is dat hij wel met een 10mm goed liep maar in z'n 4 terug zakte
dus vandaar de grotere carb.
en groter spruitstuk
ik heb nieuwe pakkingen geplaatst zoals:voetpakking, koppakking, spruitstuk pakking met een klienere sproeier zoals een 140 geeft hij geen genoeg power rijdt dan alleen met de choke open in z'n 4 dus vandaar de grotere sproeier.
volgens mij zijn het immi's maar dat zou ik moeten vragen aan onze grote vriend john.
de grap is dat hij wel met een 10mm goed liep maar in z'n 4 terug zakte
dus vandaar de grotere carb.
en groter spruitstuk
ik heb nieuwe pakkingen geplaatst zoals:voetpakking, koppakking, spruitstuk pakking met een klienere sproeier zoals een 140 geeft hij geen genoeg power rijdt dan alleen met de choke open in z'n 4 dus vandaar de grotere sproeier.
volgens mij zijn het immi's maar dat zou ik moeten vragen aan onze grote vriend john.
- 1j5
- 500km gereden
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
- Locatie: sebaldeburen
heb je de gas schuif er wel goed op zitten
en loopt hij gewoon zonder te starten wel lekker terug ? ( de gas hendel)
Als je brommer sneller gaat lopen door dat je de bezine kraan dicht hebt heeft hier niks mee te maken
200 is inderdaad een dikke sproeier
en loopt hij gewoon zonder te starten wel lekker terug ? ( de gas hendel)
Als je brommer sneller gaat lopen door dat je de bezine kraan dicht hebt heeft hier niks mee te maken
200 is inderdaad een dikke sproeier
Laatst gewijzigd door 1j5 op 09 dec 2009, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
de gashandel plus kabel lopen lekker soepel.
gasschuif loopt lekker.
het enig wat ik wel gemerkt heb is dat hel lijkt of het spruitstuk te kort is.
want als ik mijn carb er opzet en tegen het eind aan laat stuiten dan past mijn bovenkapje er niet meer op.
dus dan haal ik de crab iets terug waardoor het kanpej wel goed past.
kan het dan zo zijn dat ik valse lucht trek?
gasschuif loopt lekker.
het enig wat ik wel gemerkt heb is dat hel lijkt of het spruitstuk te kort is.
want als ik mijn carb er opzet en tegen het eind aan laat stuiten dan past mijn bovenkapje er niet meer op.
dus dan haal ik de crab iets terug waardoor het kanpej wel goed past.
kan het dan zo zijn dat ik valse lucht trek?
Valse lucht, het klopt dat je dan een grotere sproeier nodig hebt.
voor jouw setup moet 150/160 ongeveer kloppen.
Ik denk zelf, koppakking of voetpakking lekt (zuigt)
16mm imi carb. moet geen problemen geven, heb er zelf ook 1.
wel moet je ze goed nakijken, als alles wel goed vast gedraaid zit.
Ook heeft een imi vaak een rubberen afdicht ringetje aan de kant van montage op de spruitstuk die er voor zorgt dat je geen 16mm hebt maar 13mm. (die heb ik eruit gesneden)
Losse benzine filters lopen niet vol, die van mij ook niet.
voor jouw setup moet 150/160 ongeveer kloppen.
Ik denk zelf, koppakking of voetpakking lekt (zuigt)
16mm imi carb. moet geen problemen geven, heb er zelf ook 1.
wel moet je ze goed nakijken, als alles wel goed vast gedraaid zit.
Ook heeft een imi vaak een rubberen afdicht ringetje aan de kant van montage op de spruitstuk die er voor zorgt dat je geen 16mm hebt maar 13mm. (die heb ik eruit gesneden)
Losse benzine filters lopen niet vol, die van mij ook niet.
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
oke
mensen bedankt
maar het probleem is onstaan met het plaatsten van de 16mm carb en spuitstuk
dus mijns inziens moet ik het daar zoeken.
zal de voetpakking van het spruitstuk nakijken en de aansluiting van de carb verder op het spuitstuk zetten .
dan maar een kapje wat niet erg mooi past.
en als laatste zal ik dan een 180 sproeier plaatsen.missc hien helpt dat wel
het laatste is dat als ik de choke open laat hij een suk beter reageert.(vreemd???)
mensen bedankt
maar het probleem is onstaan met het plaatsten van de 16mm carb en spuitstuk
dus mijns inziens moet ik het daar zoeken.
zal de voetpakking van het spruitstuk nakijken en de aansluiting van de carb verder op het spuitstuk zetten .
dan maar een kapje wat niet erg mooi past.
en als laatste zal ik dan een 180 sproeier plaatsen.missc hien helpt dat wel
het laatste is dat als ik de choke open laat hij een suk beter reageert.(vreemd???)
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Brambo schreef:oke
mensen bedankt
maar het probleem is onstaan met het plaatsten van de 16mm carb en spuitstuk
dus mijns inziens moet ik het daar zoeken.
zal de voetpakking van het spruitstuk nakijken en de aansluiting van de carb verder op het spuitstuk zetten .
dan maar een kapje wat niet erg mooi past.
en als laatste zal ik dan een 180 sproeier plaatsen.missc hien helpt dat wel
het laatste is dat als ik de choke open laat hij een suk beter reageert.(vreemd???)
dan is het egt valse lucht... (zit je luchtfilter wel goed?)