Nieuwe prijzen kentekenkeuring per 1 juli 2009
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Wat ik van de RDW heb ontvangen:
Kosten
De kosten voor invoer van een bromfiets bedragen:
Identificatie bromfiets: ? 50,00
Beoordelen permanente eisen (gebruikte bromfiets) ? 75,00
Voertuigbewijs: ? 37,00
Tenaamstellingsbewijs: ? 9,00
Kentekenplaten (dit kan verschillen per kentekenplaatleverancier)
De RDW verstrekt voor een bromfiets die vóór de invoering van de kentekenplicht in Nederland in gebruik was, een Nederlands kentekenbewijs, als de bromfiets aan de toelatingseisen en aan de permanente eisen voldoet.
Ik heb geantwoord met de rest van mijn vragen, want ze beantwoorden alleen een gedeelte. Ik heb ook gevraagd van die administratiekosten en die beoordelingskosten tussen de 25 en 75 en hoe dit zit.
Kosten
De kosten voor invoer van een bromfiets bedragen:
Identificatie bromfiets: ? 50,00
Beoordelen permanente eisen (gebruikte bromfiets) ? 75,00
Voertuigbewijs: ? 37,00
Tenaamstellingsbewijs: ? 9,00
Kentekenplaten (dit kan verschillen per kentekenplaatleverancier)
De RDW verstrekt voor een bromfiets die vóór de invoering van de kentekenplicht in Nederland in gebruik was, een Nederlands kentekenbewijs, als de bromfiets aan de toelatingseisen en aan de permanente eisen voldoet.
Ik heb geantwoord met de rest van mijn vragen, want ze beantwoorden alleen een gedeelte. Ik heb ook gevraagd van die administratiekosten en die beoordelingskosten tussen de 25 en 75 en hoe dit zit.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Weer een mailtje van de RDW:
Hierna gaat de technisch medewerker de bromfiets keuren:
a: Heeft u een buitenlands kentekenbewijs, dan beoordelen we de bromfiets en er zal geen technische keuring worden uitgevoerd.
b: Heeft u geen buitenland kentekenbewijs, dan beoordelen we de bromfiets en we gaan deze ook technisch keuren.
Dat betekent dus dat er geen technische keuring is als je papieren uit een ander EU land hebt. Fyer heeft dit al bevestigd bij zijn keuring.
Dus een GVA scheelt 75 euro kosten in NL, en al die technische rompslomp.
Weet iemand of het aanvragen van de papieren in een ander EU land makkelijker/goedkoper is?
Dan fixen we die en gaan we hier met een paar frames naar de keuring.. Zonder dat de brommer het uberhaubt doet! Dat sleutelen komt dan later wel
Hierna gaat de technisch medewerker de bromfiets keuren:
a: Heeft u een buitenlands kentekenbewijs, dan beoordelen we de bromfiets en er zal geen technische keuring worden uitgevoerd.
b: Heeft u geen buitenland kentekenbewijs, dan beoordelen we de bromfiets en we gaan deze ook technisch keuren.
Dat betekent dus dat er geen technische keuring is als je papieren uit een ander EU land hebt. Fyer heeft dit al bevestigd bij zijn keuring.
Dus een GVA scheelt 75 euro kosten in NL, en al die technische rompslomp.
Weet iemand of het aanvragen van de papieren in een ander EU land makkelijker/goedkoper is?
Dan fixen we die en gaan we hier met een paar frames naar de keuring.. Zonder dat de brommer het uberhaubt doet! Dat sleutelen komt dan later wel

Jeti schreef:Weer een mailtje van de RDW:
Hierna gaat de technisch medewerker de bromfiets keuren:
a: Heeft u een buitenlands kentekenbewijs, dan beoordelen we de bromfiets en er zal geen technische keuring worden uitgevoerd.
b: Heeft u geen buitenland kentekenbewijs, dan beoordelen we de bromfiets en we gaan deze ook technisch keuren.
Dat betekent dus dat er geen technische keuring is als je papieren uit een ander EU land hebt. Fyer heeft dit al bevestigd bij zijn keuring.
Dus een GVA scheelt 75 euro kosten in NL, en al die technische rompslomp.
Weet iemand of het aanvragen van de papieren in een ander EU land makkelijker/goedkoper is?
Dan fixen we die en gaan we hier met een paar frames naar de keuring.. Zonder dat de brommer het uberhaubt doet! Dat sleutelen komt dan later wel
zit je dan niet met invoerkosten voor het kenteken

- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
niels16 schreef:ik moest voor mijn keuring ook nog een ,uitreksel van gemeentearchief,aanschaffen twv:8 euros die maar een half jaar geldig is als je hem dan weer nodig hebt, moet je weer een niewe halen
Dat is alleen als je nog geen rijbewijs hebt volgens mij.
En nee, geen invoerkosten. Je kunt een brommer gewoon op NL kenteken krijgen als hij in een ander EU land geregistreerd is.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
De keuring van een gebruikte bromfiets kent zoals aangegeven twee onderdelen:
• de identificatie van de bromfiets;
• de beoordeling van de permanente eisen.
Dit zijn twee vaste onderdelen van de keuring. Wanneer er Europese papieren of aanvullende documenten overlegd worden bij de keuring, wordt in dit geval een controle uitgevoerd van de identiteit van de bromfiets aan de hand van de overlegde documenten. Er is bij de keuring van een bromfiets, voor een kenteken, altijd een identificatie, met de daarbij behorende kosten.
Dus een brommer op kenteken met papieren kost nu ook € 150,-.
De keuring van een gebruikte bromfiets kent zoals aangegeven twee onderdelen:
• de identificatie van de bromfiets;
• de beoordeling van de permanente eisen.
Dit zijn twee vaste onderdelen van de keuring. Wanneer er Europese papieren of aanvullende documenten overlegd worden bij de keuring, wordt in dit geval een controle uitgevoerd van de identiteit van de bromfiets aan de hand van de overlegde documenten. Er is bij de keuring van een bromfiets, voor een kenteken, altijd een identificatie, met de daarbij behorende kosten.
Dus een brommer op kenteken met papieren kost nu ook € 150,-.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Jeti schreef:In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
De keuring van een gebruikte bromfiets kent zoals aangegeven twee onderdelen:
• de identificatie van de bromfiets;
• de beoordeling van de permanente eisen.
Dit zijn twee vaste onderdelen van de keuring. Wanneer er Europese papieren of aanvullende documenten overlegd worden bij de keuring, wordt in dit geval een controle uitgevoerd van de identiteit van de bromfiets aan de hand van de overlegde documenten. Er is bij de keuring van een bromfiets, voor een kenteken, altijd een identificatie, met de daarbij behorende kosten.
Dus een brommer op kenteken met papieren kost nu ook € 150,-.
kost moto evenveel?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Yamaha rd50m schreef:Jeti schreef:In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
De keuring van een gebruikte bromfiets kent zoals aangegeven twee onderdelen:
• de identificatie van de bromfiets;
• de beoordeling van de permanente eisen.
Dit zijn twee vaste onderdelen van de keuring. Wanneer er Europese papieren of aanvullende documenten overlegd worden bij de keuring, wordt in dit geval een controle uitgevoerd van de identiteit van de bromfiets aan de hand van de overlegde documenten. Er is bij de keuring van een bromfiets, voor een kenteken, altijd een identificatie, met de daarbij behorende kosten.
Dus een brommer op kenteken met papieren kost nu ook € 150,-.
kost moto evenveel?
Nee, moto is goedkoper.. 113 pleuro
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/m ... boedel.htm
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
U vraagt informatie over een technische keuring bij een bromfiets. Hierop geef ik u graag een antwoord.
Als een bromfiets nieuw is wordt de bromfiets niet technisch bekeken.
Ook als u kunt aantonen doormiddel van een origineel kentekenbewijs van een EU-lidstaat dat de bromfiets daar geregistreerd heeft gestaan dan wordt de bromfiets ook niet technisch bekeken.
In alle andere gevallen wordt een bromfiets technische bekeken
Als een bromfiets nieuw is wordt de bromfiets niet technisch bekeken.
Ook als u kunt aantonen doormiddel van een origineel kentekenbewijs van een EU-lidstaat dat de bromfiets daar geregistreerd heeft gestaan dan wordt de bromfiets ook niet technisch bekeken.
In alle andere gevallen wordt een bromfiets technische bekeken
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
hoi jet als je die bak brommer laat keuren dan neem ik hem van je over voor jou prijs met de keuring 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Ik heb vandaag iemand gesproken van de Technische Helpdesk van de RDW. Ter verduidelijking:
Een brommer met Duitse papieren (of papieren uit een andere EU-lidstaat) wordt niet technisch gekeurd. Ze controleren enkel of de papieren bij de brommer horen (framenummer). De brommer hoeft niet rijdend te zijn, maar wel aanwezig.
Mijn vraag was daarop:
"Nederlandse bromfietsen, met NL typegoedkeur, waren voor de keuring toch gewoon toegelaten in NL, dus ook een EU-land?"
Daarop werd geantwoord dat alle voertuigen toen een NL verzekeringsplaatje kon krijgen, ook 350cc sisi-karretjes
Elke verzekeringsmaatschappij had zijn eigen regels. Daarom wordt dit niet serieus genomen en worden de NL bromfietsen ook opnieuw gekeurd.
Oh ja, hij zei ook nog dat Balkenende alleen maar met zn armen over elkaar achter zijn bureau zat.
Een brommer met Duitse papieren (of papieren uit een andere EU-lidstaat) wordt niet technisch gekeurd. Ze controleren enkel of de papieren bij de brommer horen (framenummer). De brommer hoeft niet rijdend te zijn, maar wel aanwezig.
Mijn vraag was daarop:
"Nederlandse bromfietsen, met NL typegoedkeur, waren voor de keuring toch gewoon toegelaten in NL, dus ook een EU-land?"
Daarop werd geantwoord dat alle voertuigen toen een NL verzekeringsplaatje kon krijgen, ook 350cc sisi-karretjes

Oh ja, hij zei ook nog dat Balkenende alleen maar met zn armen over elkaar achter zijn bureau zat.