Ik hoop voor jou dat het goed komt, maar ik betwijfel dit sterk.
Ik vermoed dat jou velomaker deze spaken nooit strak getrokken krijgt, en bijgevolg de velg ook niet kan richten.
Nog een tip, neem je assen mee naar de fietsmaker, dan maak je hem het leven ook een beetje makelijker.
Zij hebben gewoonlijk niet de gepaste assen (bromfietsassen) liggen om het wiel in hun centreermal vast te klemmen.
Wielen spaken
-
- 500km gereden
geo schreef:Ik hoop voor jou dat het goed komt, maar ik betwijfel dit sterk.
Ik vermoed dat jou velomaker deze spaken nooit strak getrokken krijgt, en bijgevolg de velg ook niet kan richten.
Nog een tip, neem je assen mee naar de fietsmaker, dan maak je hem het leven ook een beetje makelijker.
Zij hebben gewoonlijk niet de gepaste assen (bromfietsassen) liggen om het wiel in hun centreermal vast te klemmen.
Ik zal het ook aan de fietsenmaker zeggen; die zal daar ook wel wa verstand van hebben, zeker. Ik heb ondertussen ook een mailtje gestuurd naar Sjon.
En merci voor de tip!
-
- 1250km gereden
Als je 1 soort spaak gebruikt zal je zien dat de spaken met de verkeerde hoek afscheuren
bij de naaf na een poosje .(ze snijden zichzelf door als het ware)
Ze liggen niet goed aan.
Wat het spaken betreft ,met geduld en goed opletten kan je zelf je spaken vervangen,
maak bijv. een foto van je wiel zodat je weet hoe ze gezeten hebben.
Tombo en ik hebben zelf ook wielen gespaakt.
Met een as in een bankschroef kom je een heel eind door de naaf hier op te laten draaien.
Succes
Ze liggen niet goed aan.
Wat het spaken betreft ,met geduld en goed opletten kan je zelf je spaken vervangen,
Met een as in een bankschroef kom je een heel eind door de naaf hier op te laten draaien.
Succes
Laatst gewijzigd door Pa_Tombo op 31 okt 2009, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 500km gereden
Pa_Tombo schreef:Als je 1 soort spaak gebruikt zal je zien dat de spaken met de verkeerde hoek afscheuren
Ze liggen niet goed aan.
Meteen as in een bankschroef kom je een heel eind door de naaf hier op te laten draaien.
Succes
Ok, bedankt. Ik heb ze dus al gespaakt, was niet zo heel moeilijk.
Maar ik zal ze er dan toch maar terug uit halen. Hopelijk krijg ik de juiste spaken van Sjon.