
athena cilinder
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
opgevoerde fs1'tjes worden erg heet, ze koelen slecht, dus er is een thermisch probleem wat je moet compenseren
stel de carburateur altijd rijker af dan strikt noodzakelijk, sproeier minimaal 170, gasnaald omhoog en luchtschroef ongeveer 1,5 tot 2 slagen naar buiten toe
meng euro 98 met 2takt olie 1:35
mijn bougie is altijd pikzwart, een ngk trekt dat niet, heb (en ik niet alleen) vreemde ervaringen met (nieuwe) ngk bougies...........vonken ineens niet meer, ook niet als je ze schoonmaakt
ga uit van ngk 9, ik ben destijds overgestapt op nippondenso (japans) maar je kan een vergelijkbare warmtegraad van bosch of champion nemen
het zal wel technisch niet helemaal kloppen wat ik zeg, maar heb op deze manier jarenlang hard (95 km per uur) en zonder problemen gereden.
oudere japanse tweetakt motoren waren zeer gevoelig voor de juiste bougie, met een verkeerde warmtegraad (te warm) brandde je gaten in je zuigers
stel de carburateur altijd rijker af dan strikt noodzakelijk, sproeier minimaal 170, gasnaald omhoog en luchtschroef ongeveer 1,5 tot 2 slagen naar buiten toe
meng euro 98 met 2takt olie 1:35
mijn bougie is altijd pikzwart, een ngk trekt dat niet, heb (en ik niet alleen) vreemde ervaringen met (nieuwe) ngk bougies...........vonken ineens niet meer, ook niet als je ze schoonmaakt
ga uit van ngk 9, ik ben destijds overgestapt op nippondenso (japans) maar je kan een vergelijkbare warmtegraad van bosch of champion nemen
het zal wel technisch niet helemaal kloppen wat ik zeg, maar heb op deze manier jarenlang hard (95 km per uur) en zonder problemen gereden.
oudere japanse tweetakt motoren waren zeer gevoelig voor de juiste bougie, met een verkeerde warmtegraad (te warm) brandde je gaten in je zuigers
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Ik ben zat van de warm lopers dus daarom ook een Athena wat ik al vertelde, maar als ik gewoon benzine ongelood tank 1 op 40 met sproeier ong 180 of 170! Ik stel de lucht schroef in op 1,5 tot 2 een hoe moet ik hem dan rijker af stellen met dat pinnetje hoger.
Hoe "koppel" dat zegt, is dat nodig of is midden ook wel een goede stand?
Bedankt voor het helpen.
PS: ik ga eerst even elektrisch nakijken dit weekend en de lagers van de krukas dan zet ik hem er pas op met gerust hard en dan gaan we het weer is opnieuw bekijken.
Hoe "koppel" dat zegt, is dat nodig of is midden ook wel een goede stand?
Bedankt voor het helpen.
PS: ik ga eerst even elektrisch nakijken dit weekend en de lagers van de krukas dan zet ik hem er pas op met gerust hard en dan gaan we het weer is opnieuw bekijken.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
euro 98 is er niet meer
en waar het nog is gaat het ook weg.
zit met mijn handen in het haar, moet dan maar een scheutje metanol in de tank van mijn fs1 en buggy mikken

en waar het nog is gaat het ook weg.
zit met mijn handen in het haar, moet dan maar een scheutje metanol in de tank van mijn fs1 en buggy mikken
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
metanol verdampt bij 63 graden dacht ik.
moet dan maar wat stoken uit suiker water denk.
hum dat kan ook een grote knal geven, beter dat Sam het doet
moet dan maar wat stoken uit suiker water denk.
hum dat kan ook een grote knal geven, beter dat Sam het doet

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:


in Bell's boekje staat ergens een mooi tabelletje van de alternatieven geloof ik,
eind sixties waren er die tot een kwart aanlengden met aceton...
benzon was hier in de buurt de gangbare zaak
met dergelijke mengsels kan je zwaar gaan compressie, op de duur heb je dan een diesel

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: