Zundapp vs FS1
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
ah dankjewel jongens
ik moet rekening houden met de maximale snelheid omdat die eigenlijk al gelijk goed moet zijn. Hij mag maximaal 75/80 gaan en ik wil dus geen FS1 kopen die 95 loopt die ik eerst nog moet afvoeren. Daarnaast moet hij ook wel minimaal 70/75 gaan omdat ik hem anders nog moet opvoeren.
Met andere woorden: hij moet rond de 75 gaan. Gaat hij dat niet, dan laat ik hem staan omdat ik er dan zelf gelijk weer aan moet sleutelen en ik wil nu eens een brommer waar ik gelijk op kan wegrijden.
@pee67: budget was voor een zundapp zo'n 2000 euro, verdeeld over periodes om hem af te maken (was dan van plan om er een afgesteld en gereviceerd blok onder te leggen na een tijdje (wat dus niet veel werk zou zijn geweest
))
Maar voor een goede FS1 moet 1400 euro in mijn ogen wel ruim voldoende zijn. Dan wil ik er ook wel een met spaakvelgen, het liefst een schijfrem, knipperlichten erop e.d. en goed lakwerk en chroom. Kleur mag van alles zijn maar liever niet het standaard brandweerrood of yamaha-blauw wat je altijd ziet.

ik moet rekening houden met de maximale snelheid omdat die eigenlijk al gelijk goed moet zijn. Hij mag maximaal 75/80 gaan en ik wil dus geen FS1 kopen die 95 loopt die ik eerst nog moet afvoeren. Daarnaast moet hij ook wel minimaal 70/75 gaan omdat ik hem anders nog moet opvoeren.
Met andere woorden: hij moet rond de 75 gaan. Gaat hij dat niet, dan laat ik hem staan omdat ik er dan zelf gelijk weer aan moet sleutelen en ik wil nu eens een brommer waar ik gelijk op kan wegrijden.
@pee67: budget was voor een zundapp zo'n 2000 euro, verdeeld over periodes om hem af te maken (was dan van plan om er een afgesteld en gereviceerd blok onder te leggen na een tijdje (wat dus niet veel werk zou zijn geweest

Maar voor een goede FS1 moet 1400 euro in mijn ogen wel ruim voldoende zijn. Dan wil ik er ook wel een met spaakvelgen, het liefst een schijfrem, knipperlichten erop e.d. en goed lakwerk en chroom. Kleur mag van alles zijn maar liever niet het standaard brandweerrood of yamaha-blauw wat je altijd ziet.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
uiteraard weet en besef ik dat
maar het is wel de bedoeling dat als ik de brommer gekocht heb, er gewoon een flinke tijd mee kan rijden. Sleutelen is ook zeker geen probleem, maar het sleutelen aan de motorische delen stel ik liever zo lang mogelijk uit. Vandaar dat ik er een zoek die 75 gaat, dan scheelt dat op/afvoeren

maar het is wel de bedoeling dat als ik de brommer gekocht heb, er gewoon een flinke tijd mee kan rijden. Sleutelen is ook zeker geen probleem, maar het sleutelen aan de motorische delen stel ik liever zo lang mogelijk uit. Vandaar dat ik er een zoek die 75 gaat, dan scheelt dat op/afvoeren

oke dat klinkt goed
en misschien nog 3 hele rare vraagjes hoor:
1) ik lees soms over een "Fs1" cilinder, klopt het dat die sneller zou zijn? En zo ja, hoe snel dan? Waarom heet deze FS1 ciliner? Komen de andere cilinders niet van FS1's af ofzo? Ik snap daar niks van
2) Hoe kun je aan een blok aan de buitenkant zien of het membraan of roterend is?
3) bij jmpb.nl verkopen ze een 60cc F5B cilinder. Maar de F5B is toch een in Nederland geleverde 50cc cilinder? Gaat maximaal 65 ongeveer?

en misschien nog 3 hele rare vraagjes hoor:
1) ik lees soms over een "Fs1" cilinder, klopt het dat die sneller zou zijn? En zo ja, hoe snel dan? Waarom heet deze FS1 ciliner? Komen de andere cilinders niet van FS1's af ofzo? Ik snap daar niks van

2) Hoe kun je aan een blok aan de buitenkant zien of het membraan of roterend is?
3) bij jmpb.nl verkopen ze een 60cc F5B cilinder. Maar de F5B is toch een in Nederland geleverde 50cc cilinder? Gaat maximaal 65 ongeveer?
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
1) Officieel zijn Nederlandse FS1's niet met "FS1" cilinders geleverd. FS1 cilinders zijn de cilinders die op de motorfiets uitvoering zaten (daar staat ook op de koelribben "FS1"). Cilinders die in Nederland geleverd zijn, zijn o.a. de 378, 2RU, 3E8 en nog een zooitje (kijk links bij de homepage bij het artikel "FS1 opvoeren").
2) Makkelijkst is om ff het rubber kapje boven de carburateur los te maken, als je dan een soort van spruitstuk ziet tussen het blok en de carburateur heb je een membraanblok. Als je alleen de carburateur, direct op het motorblok ziet, heb je een roterend inlaat blok
3) Ligt eraan, je hebt er snelle en langzame tussen zitten (met die imitatiecilinders is het net een loterij).
2) Makkelijkst is om ff het rubber kapje boven de carburateur los te maken, als je dan een soort van spruitstuk ziet tussen het blok en de carburateur heb je een membraanblok. Als je alleen de carburateur, direct op het motorblok ziet, heb je een roterend inlaat blok
3) Ligt eraan, je hebt er snelle en langzame tussen zitten (met die imitatiecilinders is het net een loterij).
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
doorgaans (niet altijd) correspondeert de cylinder code met de eerste drie karakters van het framenummer, het zegt verder weinig over of het een snelle danwel langzame uitvoering is.
een FS1 cylinder kan doorgaans maximaal 85 km per uur halen, een 378 mist twee spoelpoorten, maximaal 50 km per uur, alle andere (F5B, 257, 3E8, 2RU, etc) komen max tot 70 km per uur met de juiste setup.
het is lastig een immi van een ori te onderscheiden, ze maken alles na waardoor een immi ori lijkt, codes als TUM178, 49,9cc.........ze maken het allemaal na (heb zelf catalogussen gezien van fabrieken uit Taiwan).
zelf heb ik de beste ervaringen met alu 60 cc (athena, eurocylindro), Z1 van Zeta, nog geen ervaringen met de gietijzeren parmakit.
Maar ook met goed ingereden ori cylinder als F5B, 3E8, 2RU met snelle pijp en 16mm carb.........soepel rijden en max 70 km per uur.
een FS1 cylinder kan doorgaans maximaal 85 km per uur halen, een 378 mist twee spoelpoorten, maximaal 50 km per uur, alle andere (F5B, 257, 3E8, 2RU, etc) komen max tot 70 km per uur met de juiste setup.
het is lastig een immi van een ori te onderscheiden, ze maken alles na waardoor een immi ori lijkt, codes als TUM178, 49,9cc.........ze maken het allemaal na (heb zelf catalogussen gezien van fabrieken uit Taiwan).
zelf heb ik de beste ervaringen met alu 60 cc (athena, eurocylindro), Z1 van Zeta, nog geen ervaringen met de gietijzeren parmakit.
Maar ook met goed ingereden ori cylinder als F5B, 3E8, 2RU met snelle pijp en 16mm carb.........soepel rijden en max 70 km per uur.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
koppel schreef:een FS1 cylinder kan doorgaans maximaal 85 km per uur halen
geldt dat ook voor imitatie FS1 cilinders die nu overal nieuw te koop zijn?
zelf heb ik de beste ervaringen met alu 60 cc (athena, eurocylindro), Z1 van Zeta, nog geen ervaringen met de gietijzeren parmakit.
De parmakit is nieuw te krijgen bij jmpb.nl heb ik gezien. De rest uit deze regel moet 2e hands gescoord worden toch?
Maar ook met goed ingereden ori cylinder als F5B, 3E8, 2RU met snelle pijp en 16mm carb.........soepel rijden en max 70 km per uur.
En dan heb ik nog 1 allerlaatste vraag:
Zijn de cilinders voor membraan blokken en roterende blokken hetzelfde?
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
[b]koppel schreef:
een FS1 cylinder kan doorgaans maximaal 85 km per uur halen
geldt dat ook voor imitatie FS1 cilinders die nu overal nieuw te koop zijn?
in principe wel, je moet ze alleen langer inrijden en soms nog wat pas maken
zelf heb ik de beste ervaringen met alu 60 cc (athena, eurocylindro), Z1 van Zeta, nog geen ervaringen met de gietijzeren parmakit.
De parmakit is nieuw te krijgen bij jmpb.nl heb ik gezien. De rest uit deze regel moet 2e hands gescoord worden toch?
alu athena is nog te koop, wel duur, zeta is er niet meer, heb ook italjet spul gezien, heb er geen ervaring mee
Maar ook met goed ingereden ori cylinder als F5B, 3E8, 2RU met snelle pijp en 16mm carb.........soepel rijden en max 70 km per uur.
En dan heb ik nog 1 allerlaatste vraag:
Zijn de cilinders voor membraan blokken en roterende blokken hetzelfde?[/b]
geen verschil tussen de cylinders
een FS1 cylinder kan doorgaans maximaal 85 km per uur halen
geldt dat ook voor imitatie FS1 cilinders die nu overal nieuw te koop zijn?
in principe wel, je moet ze alleen langer inrijden en soms nog wat pas maken
zelf heb ik de beste ervaringen met alu 60 cc (athena, eurocylindro), Z1 van Zeta, nog geen ervaringen met de gietijzeren parmakit.
De parmakit is nieuw te krijgen bij jmpb.nl heb ik gezien. De rest uit deze regel moet 2e hands gescoord worden toch?
alu athena is nog te koop, wel duur, zeta is er niet meer, heb ook italjet spul gezien, heb er geen ervaring mee
Maar ook met goed ingereden ori cylinder als F5B, 3E8, 2RU met snelle pijp en 16mm carb.........soepel rijden en max 70 km per uur.
En dan heb ik nog 1 allerlaatste vraag:
Zijn de cilinders voor membraan blokken en roterende blokken hetzelfde?[/b]
geen verschil tussen de cylinders