Contactpunten DT / RDmx / FS1

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Tombo schreef:Haha, ik zat daar nog aan te denken, maar ik dacht dat dat niet zo zou zijn.
De grondplaat en vliegwiel van een 2RU is ook anders. Dus zal de contactpunten ook wel anders zijn.

Op welke lijkt mijn grondplaat het meeste dan?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik weet 't niet, vaak staat er een soort van nummer gedruk achterop de grondplaat met inkt. MSs dat dat meer duidelijkheid schept
Ik heb zo geen 2RU grondplaat liggen
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

[s]560-20[/s]
5G0-20

en op een andere
2M4-20 (2M4 is een frame- en bloknummer van een DT-model)
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Vroem vroem vroem, het is gelukt!
Morgen ff proberen te klooien met de carburateur/gaskabel, want hij loopt erg in de toeren stationair. Maar hij start in ieder geval weer!
En ik ben ook bij de Praxis gekomen, en kon ook weer terug!
Jing jing jingggg !!
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

filmpje :happy:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Dat gaat helaas niet meer..
Hij rijdt nu gewoon nog steeds 55 dat damn ding.. Heb geprobeerd met afstellingen van de carb..
En nu start ie helemaal niet meer.

Die FAQ van carb afstellen is trouwens wel tof.
Nog toffer zou zijn als mijn brommer het gewoon eindelijk een keer fatsoenlijk doet.

Edit:
In de 3e versnelling trok hij door tot de 50, en dan nog +5 km in de 4e versnelling.
Hij klinkt verder wel RD-mx-achtig, zoals ik hem ken.

Edit2:
Oh ja, hij wordt echt gloedje heet. Misschien dat ie daarom niet meer wil starten?

Edit3:
Nog even en ik gooi alle Yamaha troep eruit en ga gewoon Zundapp en Mobylette rijden :evil:

Edit4:
Ook als hij is afgekoeld, wil hij niet meer starten. Hij vonkt nog wel en bougie lijkt goed.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Yamaha, it's a better machine... 8)
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Dat heeft ie me nog niet bewezen..

Maar het voelt/lijkt als een of andere begrenzer ofzo?? Iemand een idee?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

gewoon een te kleine sproeiert?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Jeti schreef:Dat heeft ie me nog niet bewezen..

Maar het voelt/lijkt als een of andere begrenzer ofzo?? Iemand een idee?


maar is er iets aan aangepast, want standaard rijdt hij 45 natuurlijk...
bij rd's zit er dikwijls een begrenzer op het spruitstuk, daar zit een buisje in dat je eruit kan halen...
maar niet altijd, moet maar eens kijken...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

rise and shine schreef:gewoon een te kleine sproeiert?

Kan dat de oorzaak zijn van alle problemen?
Er staat me ook iets bij dat er vanalles is geprobeerd met de gasnaald tijdens de meeting?

"vroeger" liep dat ding gewoon met gemak 70..

Ik ben bang dat mijn opgedane kennis tot hier reikt en niet verder..
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Jeti schreef:
rise and shine schreef:gewoon een te kleine sproeiert?

Kan dat de oorzaak zijn van alle problemen?
Er staat me ook iets bij dat er vanalles is geprobeerd met de gasnaald tijdens de meeting?

"vroeger" liep dat ding gewoon met gemak 70..

Ik ben bang dat mijn opgedane kennis tot hier reikt en niet verder..


maak een checklist van waar het in principe aan zou kunnen liggen, Dus:

Inlaat:
Spruitstuk
Carburateur
Uitlaat
Cilinder
Cilinderkop
en niet te vergeten ontsteking
Plaats reactie