Jeti schreef:Gisteren gekeken hoe Bob bezig was met mijn RD ontsteking en zichzelf aan het frusteren was dat het een ***ding is. Uit frustratie maar een rondje met de Moby gereden, die het uiteraard wel in één keer deed.
Woensdag kentekenplaat ophalen en dan lekker rijden. Fuck Yamaha.
heb je ook buiten de ontsteking gekeken zoals kabelboom of contactslot, probeer de zwartwitte draad die bij de ontsteking vandaan komt is direct door te verbinden met de bobine, kijken als dat wel werkt.
Jeti schreef:Gisteren gekeken hoe Bob bezig was met mijn RD ontsteking en zichzelf aan het frusteren was dat het een ***ding is. Uit frustratie maar een rondje met de Moby gereden, die het uiteraard wel in één keer deed.
Woensdag kentekenplaat ophalen en dan lekker rijden. Fuck Yamaha.
heb je ook buiten de ontsteking gekeken zoals kabelboom of contactslot, probeer de zwartwitte draad die bij de ontsteking vandaan komt is direct door te verbinden met de bobine, kijken als dat wel werkt.
Nou ja, hij werkte.. Eventjes.. Maar de contactpunt van een FS1 past niet helemaal. Een bepaald onderdeel komt dan ergens anders tegenaan en verschuift hem. Beetje afgeveild, maar werkte nog steeds niet. (voor details vraag Bob )
Dus moet op zoek naar een goed contactpunt geschikt voor deze brommer.
Jeti schreef:Gisteren gekeken hoe Bob bezig was met mijn RD ontsteking en zichzelf aan het frusteren was dat het een ***ding is. Uit frustratie maar een rondje met de Moby gereden, die het uiteraard wel in één keer deed.
Woensdag kentekenplaat ophalen en dan lekker rijden. Fuck Yamaha.
heb je ook buiten de ontsteking gekeken zoals kabelboom of contactslot, probeer de zwartwitte draad die bij de ontsteking vandaan komt is direct door te verbinden met de bobine, kijken als dat wel werkt.
Nou ja, hij werkte.. Eventjes.. Maar de contactpunt van een FS1 past niet helemaal. Een bepaald onderdeel komt dan ergens anders tegenaan en verschuift hem. Beetje afgeveild, maar werkte nog steeds niet. (voor details vraag Bob ) Dus moet op zoek naar een goed contactpunt geschikt voor deze brommer.
ook fs1 heeft 2 verschillende contactpunten volgens mijn weten, namelijk oud type en nieuw type 2RU
Mitchel had hier als eerste een Mobylette. Ik werd vorig jaar besmet.
Sinds er hier over Mobylette wordt gepraat, vinden steeds meer mensen het een leuk brommertje en overwegen er een aantal (stuk of 5 mensen) zelfs er een aan te schaffen En de druppel was dat Jeroen op Willempie had gereden tijdens de Veluwe rit! En alle anderen die er toen een rondje op hebben gereden en deze geweldige rij-ervaring opdeden:
wat in iedergeval het probleem was.. je kon de contact punte niet genoeg openen want dan kwame ze tegen het vliegwiel aan zegmaar die bus op het vliegwiel waar de krukas in gaat
Triforce schreef:ook fs1 heeft 2 verschillende contactpunten volgens mijn weten, namelijk oud type en nieuw type 2RU
Pfft geen idee, ben gewoon naar Yampé gegaan en heb gezegd dat ik een contactpuntje voor de RDmx nodig heb. Toen zeiden ze dat dat hetzelfde was als FS1, dus toen heb ik die gekocht.
Neem mijn oude contactpuntje volgende keer wel ff mee. Misschien kunnen ze die bestellen ofzo.
Mitchel had hier als eerste een Mobylette. Ik werd vorig jaar besmet. Sinds er hier over Mobylette wordt gepraat, vinden steeds meer mensen het een leuk brommertje en overwegen er een aantal (stuk of 5 mensen) zelfs er een aan te schaffen En de druppel was dat Jeroen op Willempie had gereden tijdens de Veluwe rit! En alle anderen die er toen een rondje op hebben gereden en deze geweldige rij-ervaring opdeden:
Gistermorgen op weg naar het werk brommer stil gevallen Naar huis gelopen en andere Fs1 mee naar het werk genomen
Na het werk bij tuiskomst Fs1 nagekeken....
zat de sproeierbuis los in de vlotterbak, ff vastdraaien en kachelen maar weer
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
net ff brommer volgegooid
zo ff naar spijkenisse rijden maatje van me opzoeken
ligt aardig in de kreupels hij is zaterdag onderuit gegaan met zijn puch