Kevin_91 schreef:oke dan
ik ga nu naar de TU Delft, werktuigbouwkunde![]()
zijn er nog meer FS1rijders in de HW?
WTB 4 life

Aankomend semester moet ik wat college's in Delft gaan volgen
Jeti schreef:pee67 schreef:Als je twijfelt over wat je moet kopen zou ik als eerste
het gevoel uitschakelen en puur op basis van feiten een
Zündapp of Yamaha FS1 kopen.
Elke merk heeft zijn voor en nadelen, en iedereen denkt daar
weer anders over.....Kijk vooral niet alleen naar het mooie van
een brommer...
Maar ja, wat zijn feiten van een brommer?
Er zijn voornamelijk ervaringen van mensen.. En die zijn meestal ook nog eens tegenstrijdig
Maar het is vooral wat je zelf belangrijk vindt.
Kevin_91 schreef:pee67 schreef:Tuurlijk ben je een liefhebber, maar een mooie brommer
kopen die het niet doet is een dure brommer
daar heb je wel gelijk in ja![]()
maar wat ik wil zeggen is dat ik moeilijk het feit dat FS1's mooier dan zundapps zijn, opzij kan schuiven
Jeti schreef:Kevin_91 schreef:ik ga wel een plus en min-lijstje maken, kijken waar ik op uit kom.
gevoel uitschakelen wordt lastig.. ik koop een brommer niet alleen vanwege functie, ik ben wel een liefhebber
Ben benieuwd
Ben je ook op het Zundapp forum geweest, of alleen hier gevraagd?
Kevin_91 schreef:1. - onderdelen zijn duur
2. - eer dat een zundapp 75 gaat ben je erg veel geld kwijt
3. - zwaar
4. - schakelt vaag
Kevin_91 schreef:oke dan
ik ga nu naar de TU Delft, werktuigbouwkunde![]()
zijn er nog meer FS1rijders in de HW?
Jeti schreef:Kevin_91 schreef:1. - onderdelen zijn duur
2. - eer dat een zundapp 75 gaat ben je erg veel geld kwijt
3. - zwaar
4. - schakelt vaag
Ben het er niet helemaal mee eens..Dus even een aanvulling.
2. Valt wel mee. Mijn setje (cilinder + carb) kostte iets van 150. Je hoeft geen vage aanpassingen in het blok of frame te maken oid, maar gewoon alleen cilinder vervangen voldoet.
als ik zundapp wil gaan rijden wil ik met een 284 50cc motorcilinder en 20mm mikuni gaan rijden. Het is dan aanbevolen om een ronde krukas in je blok te zetten, dus het blok moet ook gereviseerd worden. Uiteindelijk kost dat dus wel veel geld![]()
4. Niet vaag, gewoon anders
nee ik vind het vaagmaatje van me had een Zundapp Sprinter, ik had het gevoel dat ik hem er echt in moest trappen. De neutraal heb ik op die brommer nooit gevonden
![]()
Kevin_91 schreef:Jeti schreef:Ben het er niet helemaal mee eens..Dus even een aanvulling.
2. Valt wel mee. Mijn setje (cilinder + carb) kostte iets van 150. Je hoeft geen vage aanpassingen in het blok of frame te maken oid, maar gewoon alleen cilinder vervangen voldoet.
als ik zundapp wil gaan rijden wil ik met een 284 50cc motorcilinder en 20mm mikuni gaan rijden. Het is dan aanbevolen om een ronde krukas in je blok te zetten, dus het blok moet ook gereviseerd worden. Uiteindelijk kost dat dus wel veel geld![]()
4. Niet vaag, gewoon anders
nee ik vind het vaagmaatje van me had een Zundapp Sprinter, ik had het gevoel dat ik hem er echt in moest trappen. De neutraal heb ik op die brommer nooit gevonden
![]()
@Wouter1990: ja ik ga daar ook heenZie je vrijdag vast wel dan. Je kan mij in ieder geval herkennen aan een zwarte damesfiets met rode velgen
drummer schreef:Minder directe hulp, maar wel een heel gezellig forum!