cilinderbout, helicoil, scheef
- br3cht
- 100km gereden
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
- Locatie: België Leuven
cilinderbout, helicoil, scheef
omdat een clinderbout niet uit het blok kwam en met het teveel aan draaien gewoon is afgebroken
heb ik er door iemand (bevriende collega van mijn pa) proberen te laten maken.
Nu heeft die eerst geprobeerd om met een linkse boor die eruit te boren -> niet gelukt
dan uitgeboord en toch nog linkse tap geprobeerd -> niet gelukt
dan maar een helicoil erin -> gat scheef geboord, helicoil scheef dus kan ik de cilinder niet monteren
hoe kan ik dat nu oplossen?
er steekt nu voor zo'n 400euro in dat blok (lagers, pakkingen krukas, ..)
en wil dat niet opnieuw uitgeven omdat die kloon dat fout heeft gedaan en ik het blok zou moeten splitsen
nu had ik gedacht
1) en gat boren +tappen voor schroefdraad m8, die bout dan gelijk met het blok afschuren en daar dan een schroefdraad m6 in boren -> denk niet dat dit de methode is maar om
2) oplassen -> blok uiteen voor de warmte -> kosten van de lagers en pakkingen
3) nieuw carter -> blok uiteen -> kosten van de lagers en pakkingen
ik heb hier nog een volledig blok liggen, dus carter heb ik maar om weer al die pakkingen te gaan zoeken (suzuki ac)
is een hele klus
hoop op positief antwoord
grtz
Becht
heb ik er door iemand (bevriende collega van mijn pa) proberen te laten maken.
Nu heeft die eerst geprobeerd om met een linkse boor die eruit te boren -> niet gelukt
dan uitgeboord en toch nog linkse tap geprobeerd -> niet gelukt
dan maar een helicoil erin -> gat scheef geboord, helicoil scheef dus kan ik de cilinder niet monteren
hoe kan ik dat nu oplossen?
er steekt nu voor zo'n 400euro in dat blok (lagers, pakkingen krukas, ..)
en wil dat niet opnieuw uitgeven omdat die kloon dat fout heeft gedaan en ik het blok zou moeten splitsen
nu had ik gedacht
1) en gat boren +tappen voor schroefdraad m8, die bout dan gelijk met het blok afschuren en daar dan een schroefdraad m6 in boren -> denk niet dat dit de methode is maar om
2) oplassen -> blok uiteen voor de warmte -> kosten van de lagers en pakkingen
3) nieuw carter -> blok uiteen -> kosten van de lagers en pakkingen
ik heb hier nog een volledig blok liggen, dus carter heb ik maar om weer al die pakkingen te gaan zoeken (suzuki ac)
is een hele klus
hoop op positief antwoord
grtz
Becht
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- br3cht
- 100km gereden
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
- Locatie: België Leuven
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
FS1SE schreef:hij geeft al aan dat het al uit het midden zit dus gaat hem niet worden
je zult eerst het gat weer moeten dichten an dan weer van vooraf aan
dat zegt hij toch niet? of lees ik erover (na een aantal keren gelezen te hebben)
hij zit er gewoon scheef in, maar nog altijd op zijn plaats, dus als je het nu wel recht uit boort, mag het geen probleem zijn
- br3cht
- 100km gereden
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
- Locatie: België Leuven