en soms als ik hem even doortrek naar 65 en ik ga weer terug hoor je soms hmmoowaap en dan rem ik meteen maar hij blijft nog wel doorlopen dan.
Heb ik dan een warmloper?
kan mijn cilinder nu al kapot zijn? Dit is de tweede keer.
Je moet bij het inrijden niet harder dan 40 gaan. Pas na 500 km kan je wat gaan proberen. Verder iets meer smeren. Draai eens je viertapeinden los en haal de kop eraf. Ff kijke hoe het er vanbinnen uitziet.
150 km 30 km/u rijden
daarna nog 100 km 40 km/u rijden
daarna nog 100 km 50km/u rijden..
en daarna rustig tot de 500 km af en toe beetje gas.. maar nog niet helemaal voluit!
volgens mij maakt het nie echt uit hoe hard zolang je maar laag in toeren blijf, ik rij met mijn nieuwe f5b orri en nieuwe zuiger nu +/- 50km/h maar ik maak bijna geen toeren. dus je kan lastig bepalen met snelheid ik enk gewoon laag in toeren houden.
als ik het mis heb hoef je nie naar me te luisteren. maar zo rij ik hem wel in en gaat nog steeds goed
Idd, is meer toerenafhankelijk. Ik ben nu ook weer aan het inrijden, maar ik rijd constant iets van 50/60 km/h. Ik heb een relatief zware verhouding (13/39) dus echt veel toeren maakt 'ie niet
toch moet je oppassen dat je niet vanaf te lage toeren per versnelling probeert op te trekken
dat kost juist erg veel kracht, ook duwt de zuiger dan harder tegen de cilinder waardoor er veel warmte vrijkomt en de zuiger sneller slijt
heb nu 300km ingereden met me 60cc, heb em af en toe al open gehaald, maar verder gewoon rustig rijden(rond de 50) belangrijkste is gewoon dat je niet continu hoge touren maakt of te lage, gewoon tussenin houden dat ie lekker rijdt
ik rij nu al 1500 km en ja volgens mij ligt dit echt aan wat voor cilinder je hebt, maar je moet hem ook wel goed in rijden dat is ook weer belangrijk.
ik heb 2 weken geleden een F5B 60cc eronder gegooid, heel netjes ingereden, verschillende toeren niet steeds hetzelfde toerental. Heb er een man op laten rijden die zelf 7 fs1's heeft en hij vertelde me dat hij nog nooit op zo'n lekkere FS1 had gereden!
toch moet je oppassen dat je niet vanaf te lage toeren per versnelling probeert op te trekken
dat kost juist erg veel kracht, ook duwt de zuiger dan harder tegen de cilinder waardoor er veel warmte vrijkomt en de zuiger sneller slijt
koppel schreef:toch moet je oppassen dat je niet vanaf te lage toeren per versnelling probeert op te trekken dat kost juist erg veel kracht, ook duwt de zuiger dan harder tegen de cilinder waardoor er veel warmte vrijkomt en de zuiger sneller slijt