Helmentopic
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Triforce
- 2500km gereden
Tombo schreef:Dus volgens jou mag ik ook met een emmer op m'n kop rijden? Lijkt me niet
waarom mag je dan met een duitse nazi helmpje op een motor rijden vraag ik me dan af, want dat is ook 1 of 2mm plaat dikte en beschermt je toch ook niet, en ik heb het na gevraagd vandaag aan een agent vandaag want ik was aangehouden op de rs100 voor papier en helm controle maar hij zei zelfs dat het nog niet hoeft, ik vindt het ook apart maar het zou gewoon mogen
- Tombo
- 17500km gereden
Triforce schreef:Tombo schreef:Dus volgens jou mag ik ook met een emmer op m'n kop rijden? Lijkt me niet
waarom mag je dan met een duitse nazi helmpje op een motor rijden vraag ik me dan af, want dat is ook 1 of 2mm plaat dikte en beschermt je toch ook niet, en ik heb het na gevraagd vandaag aan een agent vandaag want ik was aangehouden op de rs100 voor papier en helm controle maar hij zei zelfs dat het nog niet hoeft, ik vindt het ook apart maar het zou gewoon mogen
Ik weet niet, maar dan heeft die agent niet goed opgelet.
Ik durf er een krat bier om te verwedden dat je helm een E-keur moet hebben.
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Jeti
- 17500km gereden
Het verlossende woord!
Artikel 60: Helmplicht
Bestuurders en passagiers van:
* een bromfiets
* een brommobielen zonder gesloten carrosserie
* een motorfiets
* driewielige motorvoertuigen
moeten een goed passende helm dragen,
die door middel van een sluiting
op deugdelijke wijze op het hoofd is bevestigd en
die is voorzien van een goedkeuringsmerk.
De sluiting moet wel worden gebruikt, anders staat dit gelijk met het niet dragen van de helm.
Met dank aan het Nederlands Wetboek (en www.infopolitie.nl)
Artikel 60: Helmplicht
Bestuurders en passagiers van:
* een bromfiets
* een brommobielen zonder gesloten carrosserie
* een motorfiets
* driewielige motorvoertuigen
moeten een goed passende helm dragen,
die door middel van een sluiting
op deugdelijke wijze op het hoofd is bevestigd en
die is voorzien van een goedkeuringsmerk.
De sluiting moet wel worden gebruikt, anders staat dit gelijk met het niet dragen van de helm.
Met dank aan het Nederlands Wetboek (en www.infopolitie.nl)

-
- 7500km gereden
- Jeti
- 17500km gereden
stevinator schreef:paull schreef:kwou zeggen, de regel is er wel maar bij hun word er niet naar gekeken....Want al die gasten rijden zo'n beetje met die dingen...
net zoals softdrugs zijn ook officieel verboden maar worden ook gedoogd
Het bezitten is niet verboden hoor, in beperkte hoeveelheid. Alleen het verhandelen is verboden zonder vergunning. En dit wordt idd gedoogd, omdat je zonder handel geen bezit kunt hebben.
Maar daar ging dit topic niet over